Laatste bericht uit Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu Laatste bericht uit Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu

Laatste bericht uit Australie

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Sietse

27 Juli 2007 | Australië, Sydney

Jaja mensen. dit word dan echt mijn laatste berichtje vanuit australie.
het avontuur zit er bijna op maar eerst nog ff 5 weekjes door azie rond reizen voordat ik weer terug keer naar nederland.
Zoals ik in m'n vorige bericht al meldde zijn we maar 1 weekje in melbourne gebleven. Daar hebben we nog wat rond gehangen en een echte Aussie Rules Football wedstrijd bijgewoond in een van de grootste stadiums van australie, het MCG (Melbourne Cricket Ground) met een capaciteit van ruim 100.000 toeschouwers. Nu was het toen wij er waren niet zo heel druk aangezien de 2 onderste teams in de competitie tegen elkaar moest spelen: Richmond tegen de Melbourne Demons. Wij kozen voor Richmond omdat jaap een gele trui aan had :) de kleur van Richmond en waren ook n paar keer in richmond geweest dus dat was wel een logische keuze. En ook een goeie keuze achteraf want Richmond won de wedstrijd en dat was ook de eerste keer van het seizoen dat ze wonnen dus het hele stadion ging los. Tis ook mooi te zien hoe iedereen zo in de wedstrijd op gaat en alle supporters van de 2 teams zitten ook gewoon door elkaar heen. Tis ook meer n familie uitje voor veel mensen maar je komt ook de echte fans tegen. Verder hebben we nog wat vrienden van perth in melbourne opgezocht en toen besloten we toch maar weer het koude melbourne te verlaten. 1 van die bekenden uit Perth was Keith een jongen uit schotland en die wilde ook wel mee met ons dus besloten we zaterdagochtend met z'n 3en naar Cairns te rijden. snel ff een route uitgestippeld dwars door het land en de outback (woestijn) heen daar gingen we dan. de bedoeling was om non-stop zo snel mogelijk naar Cairns te rijden en steeds elkaar af te wisselen met rijden. Dit begon goed en zaterdagavond waren we dan ook al halverwege maar aangezien het weekend was en de auto op Gas reed waren we al snel in een klein woestijndorpje gestrand omdat de benzinepompen gesloten waren. We hebben dus uiteindelijk maar besloten n paar uurtjes te slapen tot de pomp om 6 uur s'ochtends weer open ging en wij weer verder konden. onderweg van het landschap genoten maar verder weinig gezien. Wel door van die kleine uitgestorven westernachtige plaatsjes doorgereden waar we letterlijk van die bosjes takken, stuiken over de weg zagen rollen. echt geweldig om te zien dat de tijd daar echt nog stil staat. Verder nog langs Winton en Longreach gereden waar de 1ste nationale luchtvaartmaatschappij Qantas is begonnen. 2 keer onze route moeten wijzigen omdat er 1 weg dicht was en de 2de keer omdat we geen gas konden tanken op de route. Maar uiteindelijk om 3 uur s'ochtends kwamen we dan in Cairns aan. paar uurtjes in de auto geslapen en daarna weer in ons oude vertrouwde hostel ingechecked waar jaap en ik een half jaar terug 3 maanden hebben gewerkt. Samenvatting van de reis: 2800 km in 42 uur met 6 uur stoppen afgelegt. 3 dieren geraakt: Jaap een haas. Keith aan kangeroe en ik een pappegaai. 1 lekker band maar verder geen schade en de auto reed super. en dat allemaal voor 140 dollar pp. niet verkeerd. In cairns kregen we echt een warm onthaal van alle vrienden en bekenden en dat gaf ons wel echt weer zo'n "terug van weggeweest"/"Thuis" gevoel. De eerste week in Cairns hebben we vooral wat dingen geregeld: advertenties gemaakt en opgehangen voor me surgplank en auto. Jaap ging werk zoeken en ik kwam tijdens het ophangen van mijn advertenties er nog eentje tegen van een duikschool. Die zochten elektriciens voor werk een een van hun boten in ruil voor gratis duiken. ik zat me anders toch te vervelen en wilde wel weer duiken op het great barrier reef dus aangemeld en de volgende dag kon ik begonnen. 4 dagen gewerkt in ruil voor 2 duiktrips met 6 duiken totaal. Maar omdat ik elektricien was en er veel werk was werd ik gevraagt om te blijven om nog n paar weekjes te werken en dit keer betaald zou krijgen. Vond ik helemaal niet erg want het werk was makkelijk en relaxed en kon het geld ook wel gebruiken. Mijn surfplank was ik na de eerste week al kwijt maar met die auto was het wat minder. het aanbod is groot en de prijzen laag en ondanks mijn auto op gas rijd en dat veel gunstiger is zat ik met de prijs toch nog te hoog voor de vele schrale backpackers. ik zat er nog aan te denken om naar sydney te rijden en em daar te verkopen maar had al van vrienden gehoord dat in sydney het aanbod ook de vraag oversteeg en ik niet veel meer geld er voor zou krijgen. Toch maar gebelven in Cairns dus en een vliegtuig geboekt naar Sydney. 1 week voordat ik zou vertrekken had ik dan eindelijk iemand gevonden die mijn auto'tje wel wilde kopen en toevallig waren het nog bekende ook. 2 nederlandse meiden die we eerder in Perth hadden ontmoet met Koninginnedag. auto verkocht en laaste week in een hostel ingechecked in plaats van de camping. Verder heb ik mijn 1ste duik samen met een collega gedaan en we hadden ook een camera gehuurd dus daar heb ik hele mooie foto's van. 2de duik deed ik met Jaap samen, want die had een voucher gekregen dus kon ook gratis mee. Toen hebben we onderweg ook nog Walvissen gezien. ook geweldig. en afgelopen Zondag hebben Jaap en ik samen met wat vrienden nog een Bungyjump gedaan in het regenwoud. 50mtr hoog en echt geweldig was het. was niet echt bang of nerveus maar toen dat moment kwam dat ik op het platform stond en da tje moet springen toen zat ik toch wel ff te twijfelen. Im sprong ook niet ver van het platform vandaag waardoor ik het water met mijn handen en hoofd raakte en dat was echt geweldig. Heb echt genoten die dag en ik zou het zo weer doen. Laatse avondje in Cairns nog met Jaap en Janine (nl collega van het hostel) nog een afscheidsdinner gedaan en daarna nog wat gedronken en uit geweest met de 2 meiden die met auto hadden gekocht en de volgende dag ben in naar Sydney gevlogen.
Ik ben nu weer ingechecked in hetzelfde hostel als waar mijn grote avontuur 10 maanden geleden allemaal begon en kwam meteen alweer bekenden tegen. Hier in Sydney nog even me post opgehaald. me belastingaangifte doen en verder nog wat uitgaan dit weekend. oja ook nog even langs de nederlandse snackbar hier voor een lekker hollandse patatje oorlog met kroketten en frikandellen en dan vlieg ik Maandag naar Taipei (taiwan) Daar blijf ik 3 nachtjes en dan vlieg ik naar Hong kong om voor 2 nachtjes om ff lekker goedkoop te shoppen en vervolgens zie ik Femke en moeders weer in Bangkok, Thailand om daar samen nog 2 weken te reizen. dan doe ik alleen nog even het zuiden van bangkok in 2 weken tijd en dan als ik dan verder geen vertragingen heb land ik 4 september s'ochtends om 9:10 aan op schiphol. Net op tijd voor de kermis in Heemskerk daarna Limmen en natuurlijk Jazz en Sail.

volgende update zal of in thailand of in nederland zijn.
geniet van de foto's dan geniet ik nog ff lekker van mijn laatste weekendje in sydney.

  • 27 Juli 2007 - 07:21

    Dick Piersma...:

    Geweldig Siets.... Bij thuiskomst een boek schrijven....nog veel plezier...!!!

  • 27 Juli 2007 - 11:28

    Renée:

    Jaja, nog ff!! Maar eerst nog even relaxen in Azie, doe je goed!

    Mooie foto's van het duiken, echt gaaf om te zien... Moet ook maar eens een duikcursus gaan doen! Echt te gek!

    Geniet nog van de laatste weken, en we zien elkaar vast en zeker met Jazz!!

    Kus Renée

  • 28 Juli 2007 - 11:23

    Dave&emmy:

    helemaal goed siets heb weer genoten,en jij helemaal! veel plezier nog met moeders en fem. en 9sep. staat ie koud hoor,in de tent!groetjes dave&emmy

  • 29 Juli 2007 - 08:30

    Tineke T.:

    Ha die Sietse,

    Echt geweldig weer om je verhalen en je foto's te zien. Maar wat gaat zn jaar snel zeg, nog effe en je bent er weer!

    Echt super veel plezier nog de laatste paar weekjes en tot Jazz weekend.

    X Tineke

  • 29 Juli 2007 - 18:24

    Suus:

    Hee Siets!! Top verhaal weer, geniet nog van de laatste weken want zoals Tien al schrijft gaat de tijd erg snel! Ik vlieg morgen helaas alweer naar Nederland...

    Sept. doen we samen een borrel! (of meer, haha) Have fun mate...Chau Suzanne

  • 29 Juli 2007 - 23:48

    Marijke:

    Hey Siets,

    Geniet nog lekker de laaste paar weekjes.... Gezellig twee weekjes met je moeder en Femke..
    Wij zijn jammer genoeg alweer aan het genieten van het laaste avondje in Santiago. Was helemaal super..

    Tot Jazz

    Liefs Marijke

  • 30 Juli 2007 - 14:23

    Femke En Will:

    he siets.
    hier een berichtje van ons vanuit phuket.
    vandaag een boottocht gemaakt naar de phi phi elanden. echt een aanrader.
    we zien je de 4de in bangkok
    liefs van ons

  • 31 Juli 2007 - 03:12

    Sietse:

    Hey Mam en Fem. ik zit nu in Taiwan. echt n heel aparte stad dat Taipei. wel lekker eten. veel vis natuurlijk en de mensen zijn ook erg vriendelijk. tot over 5 dagen in Bangkok.
    /ㅐ쳐ㅓ연 ㄶ며ㅓㄴㅕ(de groeten in t chinees)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sietse

Om mijn wereldreis te volgen. Route: Vanaf Amsterdam met de Bus naar Berlijn. dan door naar St. Petersburg daar op de trein naar Moskou en dan de Trans Mongolië Express naar Beijing waar ik n paar dagen voor de Olympische Spelen aankom (als het goed is). Daarna veel landen in Zuid-Oost Azië bezoeken en uiteindelijk naar Nieuw Zeeland om mijn budget weer n beetje aan te vullen. Maar het allerbelangrijkste: Leef met de dag, Doen waar je zin in hebt en niet te ver vooruit plannen want je weet nooit wat de dag van morgen brengt!

Actief sinds 31 Aug. 2006
Verslag gelezen: 779
Totaal aantal bezoekers 209793

Voorgaande reizen:

20 September 2006 - 05 September 2007

1e Reis naar Australie en Zuidoost Azie

01 Juli 2008 - 30 November -0001

2de Wereldreis.

Landen bezocht: