Surfers Paradise (niet dus) - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu Surfers Paradise (niet dus) - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise (niet dus)

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Sietse

22 Oktober 2006 | Australië, Surfers Paradise

Na Jim's trip naar Nimbin ben ik nog een paar dagen in Byron Bay gebleven.
even genieten van de Sfeer, Strand, Zon en Zee. Had de auto van lucas geleend om naar een camping te rijden waar auto's te koop stonden. ff wennen dat links rijden en 1 automaat maar geen "ernstige" ongelukken veroorzaakt gelukkig. Uiteraard wel wat foutje gemaakt, zoals de ruitenwisser gebruiken bij het links afslaan. de hendel voor de knipperlichten zit dus ook aan de andere kant en af en toe kwam ik aan de verkeerde kant van de weg uit na een bocht te hebben genomen. Maar als ik hoor wat Ivo in nederland allemaal uithaalt met mijn wielen onder zijn auto dan valt dit allemaal nog wel mee. Bij de camping stonden genoeg auto's te koop maar ze waren of te duur of te oud/slecht/niet te vertrouwen. Donderdag kon in samen met Samantha en Desi met Lucas meerijden en zo vertrokken we na het avondeten richting het Noorden nl Surfer's Paradise. zoals de naam al zegt zou dit het Paradijs voor Surfers zijn maar eenmaal aangekomen bleek dat minder waar te zijn. het is in 1 woord te omschrijven als Salou of elke andere spaanse costa. boulevard, hoge torenflats en gebouwen en skyscrapers enz. erg tourisctisch. veel discotheken met veels te veel dronken mensen. helemaal als je uit Byron Bay vandaan komt is dit wel een afknapper. We zouden wouter onze roomie nog even opzoeken die hier ook zou zitten. Helaas mochten we de discotheek niet in omdat we een kortebroek aanhadden. allemaal gezeik dus en we zijn maar snel uit Surfers Paradise gereden om een slaapplaats te zoeken. Dit viel nog niet mee want het was tenslotte al n uurtje of 12 s'nachts. dan maar langs de kant van de weg slapen. In lucas zijn auto kunnen 2 personen slapen en hij had nog een 3 persoons tent bij zich. Op zoek naar een stukje gras kwamen we al gauw in een buitenwijk terecht bij een sportcomplex met een groot Cricketveld. ideaal dus op te wildkamperen. tent opzetten, nog even een biertje gedaan en slapen. s'Ochtend werd ik al wakker om 6:30 van de zon en een man die het gras van het cricketveld aan het maaien was. "No Worries" natuurlijk en van hem hoefde we niet weg. dus even lekker ontbeten bij het picknicktafeltje en gebruik gemaakt van de kraan daar. vervolgens weer terug naar Surfer's Paradise. aan het strand gelegen. gebruik gemaakt van de douche in het hostel van wouter en daarna weer de auto in op weg naar Brisbane. we waren hier overigens 1 week te vroeg want het volgend weekend is in Surfer's Paradise de Indy300. wij hebben wel met de auto over het cicuit en langs de start/finish en door de pit heen gereden.

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Sietse

Om mijn wereldreis te volgen. Route: Vanaf Amsterdam met de Bus naar Berlijn. dan door naar St. Petersburg daar op de trein naar Moskou en dan de Trans Mongolië Express naar Beijing waar ik n paar dagen voor de Olympische Spelen aankom (als het goed is). Daarna veel landen in Zuid-Oost Azië bezoeken en uiteindelijk naar Nieuw Zeeland om mijn budget weer n beetje aan te vullen. Maar het allerbelangrijkste: Leef met de dag, Doen waar je zin in hebt en niet te ver vooruit plannen want je weet nooit wat de dag van morgen brengt!

Actief sinds 31 Aug. 2006
Totaal aantal bezoekers 209973