eindelijk de westkust gehaald - Reisverslag uit Broome, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu eindelijk de westkust gehaald - Reisverslag uit Broome, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu

eindelijk de westkust gehaald

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Sietse

07 Maart 2007 | Australië, Broome

Nadat we geland waren op Darwin wilde we meteen de auto instappen en richting broome rijden. helaas had 1 van de meiden nog wat bankzaken te regelen en dat gaf mij de tijd om even naar het postkantoor te gaan en een pakketje op te pikken. ik verwachtte een een geheugenkaartje voor me camera maar in plaats daarvan stond er een 7 kilo zware doos volgeladen met drop (Bedankt Pa!) Ik had eigenlijk de hoop al opgegeven, na 3,5 maaand, dat het nog zou aankomen maar gelukkig hebben we nu wat voor onderweg om te snoepen. We vertrokken dan rond de middag en wilde de eerste dag zoveel mogelijk kilometers maken. uiteindelijk zijn we voor de grens van West Australie gestopt en hebben daar langs de kant van de weg overnacht. Volgende ochtend kwamen we bij de grens aan en dit keer iets meer dan alleen een Welkomstbord. Omdat W.A. veel land en tuinbouw heeft en weinig ziektes en virussen kent in tegenstelling tot andere staten van australie, moet je hier al je groente, fruit en honing afgeven. dus de hele auto werd omgekeerd en we konden zelf alles er weer in stoppen. 20 minuten later waren we dan eindelijk in W.A. en op weg naar Kununura. hier wat inkopen gedaan en door naar Halls Creek. Hier wilde we een 835 Meter brede Krater van een Meteorietinslag bekijken. de 1na grootste van de wereld. Deze ligt 150 kilometer van de snelweg af in het Wolfe Creek National Park. voor degene die de film Wolfe Creek heeft gezien: dat speelt zich hier allemaal af! Helaas was de zandweg te slecht voor onze auto en konden we geen 4WD huren dus hebben we dit ook moeten missen. Daarna maar meteen doorgereden totdat het flink begon te regenen en we in een storm terecht kwamen. Harde wind en regen waardoor je zicht minder dan 10 meter was en de hemel werd continu verlicht door bliksem. in de verte zag je een oranje gloed van de bosbranden die door blikseminslag veroorzaakt waren en het leek ons dan ook maar vertandig om door te rijden naar de volgende plaats i.pv. langs de weg te kamperen. Rond 11 uur s'avonds kwamen we dan eindelijk in Derby aan en hier hebben we overnacht op een camping. volgende ochtend de lokale touristenplekjes van Derby bekeken. waaronder een Boab Tree waar vroeger Aboriginals in opgesloten werden. Nog langs de Pier geweest omdat het verschil hier tussen hoog en laag water ruim 11 Meter is (het meest in australie) wel even een bezoekje waard en vervolgens weer op weg richting Broome. onderweg nog gestopt bij een rivier waar krokodillen zaten. 1tje gezien maar hij doek net weer onder voordat ik een foto kon maken. S'middags dan eindelijk in Broome aangekomen. Heerlijk om het strand weer te zien, mooie blauwe zee, weg van de oostkust, de drukte, tourisme, bussen vol met Jappanners. Ja de westkust is het helemaal. in Broome hebben we s'avonds een Kamelentocht op het strand gemaakt en n film bekeken in de Open lucht bioscoop. Verder moeten we de auto laten repareren want de Radiator is verstopt. hierdoor konden we de laatste 500KM maar 80 Km/h rijden. De Kilometerteller is er nu helemaal mee gestopt dus het word allemaal n beetje natte vinger werk als het op afstanden en snelheid aan komt. We blijven hier nog n paar daagjes op de Camping en dan gaan we richting Exmouth. daar zal de volgende update wel zijn want hier is het internet echt veels te duur. See Ya

• 07 Maart 2007 - 07:53

Tommy:

Yo ouwe wereld reiziger, super wat je daar allemaal doet! leuk om je berichies te lezen en je foto's te zien, kom je ooit nog terug buurman? haha Groetjes van Loes

• 07 Maart 2007 - 08:01

Will:

Leuk om als eerste te reageren.Goeie reis verder naar Exmouth,E...n blijf genieten.XXXMam

• 07 Maart 2007 - 12:24

Renée:

Klinkt allemaal weer super!! En wat een mooie foto's allemaal... Mooi de foto's van Bali met alle traditionele gebeurtenissen!! Echt top!!

Geniet nog lekker en nu alweer benieuwd naar je nieuwe bericht!
    Kus Renée

• 07 Maart 2007 - 15:22

Friso:

hey siets
    ik zou zeggen eetsmakelijk met al je drop en nog veel plezier
    grotejes friso

• 07 Maart 2007 - 16:34

Bert Grijs:

het gaat maar door hé heb net het ene versla gelezen komt ie alweer met de volgende nog steeds gaaf hoor

• 07 Maart 2007 - 18:33

Dave&emmy:

weer een top verhaal mate.hou je goed en succes in WA groetjes van ons see ya.

• 07 Maart 2007 - 19:20

Cees:

hee droppie toppie toch nog gekomen 1,5 maand later stuur alvast 10 kilo op heb je het in juli see ya and have fun

• 07 Maart 2007 - 21:02

Femke:

he broertje, leuk om al je avonturen weer te lezen. ik liep een beetje achter, maar ben nu weer helemaal op de hoogte. zo te horen en zien vermaken jullie je nog prima daar. heel veel plezier en succes met de reis richting jullie volgende bestemming.
    dikke kus fem

• 08 Maart 2007 - 07:19

Marijke De Lange:

Hey siets,
    Altijd ff lekker om een pauzetje te nemen om je verhalen weer even te lezen......
    Liefs Marijke

• 08 Maart 2007 - 08:09

Marrie:

Ooit heeft een (ex) schoonzoon me beloofd dat hij-als ik oud ben- een huis voor me bouwt in Indonesie. Na het zien van deze foto"s denk ik dat ik toch maar weer eens kontact met hem opneem . Siets het was weer leuk om alles te lezen en geniet er maar weer van. Groetjes van je familie uit Tuitjenhorn

• 11 Maart 2007 - 15:12

Jeroen&kim:

zo te lezen heb je het nog steeds naar je zin,mooi zo!!!doe je best maatje!groetjes ons

• 12 Maart 2007 - 11:48

Ella:

Hey Siets, klinkt weer helemaal top!!! Blijf er van genieten.... Liefs

• 15 Maart 2007 - 03:20

Sietse:

Super al die reacties weer. ik ben maar ff online want je weet et he weinig tijd/geld.
    foto's en verhalen komen in Perth wel weer waar we 1100 Km vandaan zitten. See Ya.

ps: de drop is nog lang niet op hoor.