Eilandhoppen van Fraser tot Whitsundays - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu Eilandhoppen van Fraser tot Whitsundays - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu

Eilandhoppen van Fraser tot Whitsundays

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Sietse

27 Oktober 2006 | Australië, Rainbow Beach

Daar ben ik weer. Dit keer vanuit Townsville maar laat ik maar vanaf het begin beginnen:
Na Noosa Heads ben ik met Rosa en Wouter naar Rainbow Beach gereden om vanaf daar naar Fraser Island te gaan (het grootste zandeiland ter wereld). Via het hostel Dingo's hebben we een Self Drive Tour geboekt om vervolgens met 7 andere in een ouwe 4WD Auto het eiland rond te crossen. Die 7 Andere bestonden uit 2 Nederlandse jongens. 3 Amerikaanse meiden die in OZ op college zitten 1 Iers meisje en tja helaas ook 1 Duitser. Dat is wel een nadeel van zo'n tour dat je met 7 andere mensen in een auto 3 dagen lang op zo'n eiland vast zit.
Als er dan eentje tussen zit die je de hersenpan iets grager in wilt slaan dan die 6 andere dan zijn het 3 erg lange dagen. en Ja, je raadt het natuurlijk al: dat was die Duitser. maar goed even verder waar ik gebleven was. We vertrokken s'ochtends met de auto volgeladen met eten, drinken en andere alcoholische versnaperingen richting het eiland waarbij onderweg op de boot nog Dolfijnen met ons meezwommen. Eenmaal aangekomen op het eiland eerst via een binnenweggetje richting het strand en eenmaal daar aangekomen het gas erop omdat het inmiddels laag water was en het strand dan meer weg heeft van een 2Baans Snelweg. Na een poosje rijden mocht ik achter het stuur klimmen (ja je leest het goed. die duitser die veels te vaak initiatief nam en alles natuurlijk beter wist had tot nu toe alleen nog maar gereden) en heb tot aan Lake Mckenzie (prachtig meertje met super wit zand) gereden. En dat is op zich wel een avontuurtje om met zo'n zware volbeladen auto over erg slechte zandweggetjes door stukken regenwoud te rijden. gelukkig maar 1 keer vast komen te zitten en verder zonder veel problemen het meer gehaald. daar gepicknickt gezwommen en vervolgens weer verder om een plekje te zoeken en onze tent op te zetten. Dit werd halverwege het eiland langs het strand en n kilometertje onder het Scheepswrak. Hier ons kamp opgezet en avondeten gemaakt om vervolgens met een biertje in de hand op het strand neer te ploffen en naar de sterrenhemel te kijken. En dat is zo mooi en helder en duidelijk te zien. ik pakweg 2 uurtjes tijd heb ik wel 8 vallende sterren gezien. Volgende dag vroeg opstaan voor de zonsopgang. helaas was ik net 15min te laat maar achteraf bleek het toch niet zo mooi te zijn omdat het bewolkt was. vervolgens tent afgbroken en op naar het Scheepswrak. Niet veel meer dan een aanspoelt bonk roest is het niet maar ach het gaat om het principe. vervolgens doorgereden naar Indian Head. Een Rots langs de zee waar je veel dingen kunt zien zoals Dolfijnen Zeeschildpadden, Haaien en Pijlstaartroggen (Steve's grote vriend). Al het bovengenoemde behalve de haaien hebben we daar ook echt gezien. Vervolgens de auto weer in richting het noordelijkste puntje van het eiland om naar de Champaign Pools te gaan. de naam zegt het misschien al n beetje. dit zijn natuurlijke zwembaden die ingesloten door rotsen langs de zee liggen. Met hoog water breken de golven dan over de rotsen de zwambaden in en dit geeft veel bubbeltjes. het enige wat ontbrak was dus een Fles Champaigne. Lopend terug naar onze auto vond ik langs het strand een gereedschapskist vol met gereedschap. Meteen maar meegenomen en ingeladen in de auto want dat kan altijd nog van pas komen als straks met mijn oto'tje in the middle of nowwhere panne krijg. Daarna op naar Lake Wabby wat ook een zoetwatermeer is midden in het eiland omringt door een grote zandhoop. Hier ook een duik in genomen en vervolgens weer naar beneden van het eiland afgereisd. onderweg nog weer even langs Lake McKenzie want dat is toch wel een van de paradijsjes op aarde (ik wou dat ik er nu weer was) Uiteindelijk hebben we niet eens Dingo's gezien. terwijl deze hier in hun meest oorspronkelijke ras voorkomen. ach je kan ook niet alles hebben. Ook de terugweg verloop prima. we raakte wel n beetje in tijdnood omdat we de Ferry van 4 uur moesten halen en we om 2 uur pas bij Lake Mckenzie vandaan reden. ik stelde voor om maar even achter het stuur te kruipen om vervolgens de 22 kilometer tot aan het strand met een gangetje van 35 km/h door de jungle te krossen. onderweg wel 5 auto's ingehaald (waaronder 2 locals met veel betere auto's) en 2 auto via de Rotonde op europese stijl ingehaald (Recht i.p.v Links dus). 10 voor 4 kwamen we aan bij de Ferry en 1 uurtje later zaten we met alle andere mensen onder het genot van een biertje onze verhalen uit te wisselen op het teras van ons Hostel. uiteindelijk toch nog een geslaagde trip.

• 09 November 2006 - 11:37

Marijke:

Zo dat was weer leuk om te lezen. Hier gaat alles lekker zijn gangetje. De tijd van verjaardagen is weer angebroken, dus de weekenden zijn weer lekker gevuld met feestjes. Tot het volgende verhaal. Liefs Marijke

• 09 November 2006 - 13:42

Tuurlijk:

Mooi verhaal weer Siets! Die gereedschapskist hoef je niet verder mee te nemen hoor! Je rijdt nu toch in een Ford?! :-)

Groetjes en veel plezier verder!

• 09 November 2006 - 14:30

Liesbeth:

Jij geniet, maar wij ook van je verhalen!!!

Groetjes Theo Liesbeth Jurn

• 09 November 2006 - 17:29

Tineke:

net je ene verhaal gelezen en meteen de volgende, maar ik ben weer bij :-)) gaaf man die stranden!! enne wat bedoelde je nou met die duitser :-)

• 09 November 2006 - 17:34

Gerda Plug:

He, Sietse, ik ben jaloers, ik ben net terug van 2 weken Maleisie en wil weer terug. Geniet er maar lekker van, de tijd gaat snel voor je het weet zit je weer hier in de kou op een duf kantoortje. Blijven schrijven he, ik vind het super!! Groet Gerda.

• 09 November 2006 - 17:36

Femke:

he broertje, wat een geweldig vehaal weer. ik hoorde van mam dat je vanmorgen had gebeld en weer bezig was met een verhaal. ik was vandag ziek dus alle tijd om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken. morgen lekker een dagje naar de sauna met mam, jolanda en tante marrie.
    heel veel plezier nog en geniet van al het moois daar. dikke kus fem

• 09 November 2006 - 18:58

Ramon:

hey sietse,leuk verhaal weer ,de foto's zijn ook prachtig .ik ben maar een heeeel klein beetje jaloers op jou .
    veel plezier daar nog en ram die duitser maar voor ze pan .
    de groeten en tot de volgende keer.
    ramon,mar en sam

• 09 November 2006 - 19:37

Marlou:

He Siets,

Wat een leuke verhalen en supermooie foto's!!Leuk om te horen dat je het daar zo naar je zin hebt!Geniet er lekker van..
    Groetjes Marlou

• 10 November 2006 - 08:32

Ella:

Wat weer en verhaal, en super gafe foto's!! Have fun en tot het volgende verhaal. Liefs Ella

• 10 November 2006 - 09:53

Suus:

Geweldig Siets! Wat een mooie trip op Fraser Island, wees maar blij dat je de Dingo's niet van dichtbij heb hoeven bekijken, zo lief zijn ze niet, toch? ;-)
    Klinkt allemaal erg goed, Enneh Lake McKenzie zou ik ook wel eens een weekje willen vertoeven! Geniet en we wachten weer op je volgende mail! XXX Suus

• 10 November 2006 - 12:38

Lisan:

Hee siets,
    wat een geweldige verhalen!!! echt te gek!!
    geniet ervan!!
    liefs lisan

• 11 November 2006 - 07:21

Miranda:

Hey, wat maak jij een onwijs gave tijd mee zeg!Wij in ons koude kikkerlandje met winterjassen aan en jij beleefd gewoon nog steeds de heerlijke zomertemperaturen. Voor mij ook een nieuwtje; ben weer tante geworden van een nichtje. Nixz en ik gaan ook nog even ons land verlaten in december, wij gaan met nieuwjaar naar New York. Hebben wij ook eens wat anders dan de dagelijkse sleur hier. Nou hele fijne tijd, en vind het leuk om je zo te volgen. gr. miranda

• 11 November 2006 - 08:37

Dorian:

Prachtige eilanden. Hoezo jaloers. Hier heerlijk 11 graden en regen, mmmmm

• 12 November 2006 - 09:07

Martijn:

hey gast lekker weer daar
    hahaah.
    er licht post voor je hier van je vrienden hahaha.
    twee nog wel te hard gereden of zo .
    groetjes van ons

• 13 November 2006 - 16:25

Joop En Ina:

Hallo Sietse,
    We hebben je adres van je moeder ontvangen , en zullen je op deze manier gaan volgen.
    We zullen Skype bij Wil op de pc laten draaien.
    Tot horens en veel geluk in Australie.
    Groetjes van Ina en Joop

• 15 November 2006 - 14:13

Daniel:

Heey Siets, dat zijn weer heel wat belevenissen!! Doe je goed. Leuk om te lezen allemaal, mooie foto's trouwens!! Geniet ervan verder en ik kijk uit naar t volgende verhaal.
    Groetjs Daniel

• 17 November 2006 - 15:13

Neef Mark:

Hmmm Laatst een gereedschappenkist in zee gegooid. :)

Ps meer foto's van vrouwen in bikini