op naar de stad.....Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu op naar de stad.....Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu

op naar de stad.....Brisbane

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Sietse

22 Oktober 2006 | Australië, Brisbane

and the Roadtrip continues.....Na Surfer's Paradise verlaten te hebben kwamen we na een paar uur rijden in Brisbane aan. We gingen Marien (andere Roomy) opzoeken die hier bij kennissen verbleef. Daar aangekomen hebben wij hun nederland weer een beetje opgehaald en zij ons engels. Hele aardige mensen (zoals bijna alle australiers overigens) en we konden de wc, douche gebruiken en mochten buiten voor de deur met de auto kamperen. Het was nu inmiddels vrijdagavond en dat betekent UITGAAN! in Brisbane hoef je dan niet in het centrum te zijn want dat is uitgestorven in het weekend. nee in Fortitude Valley (kortweg The Valley) moet je zijn. Super veel clubs, bars, pubs en discotheken, overal word naar ID gevraagt en dit keer hebben we maar wel onze lange broek aangetrokken, hoewel ze hier minder streng waren. Volgende ochtend, zonder kater gelukkig, zouden we naar een van de Parken in Brisbane gaan voor een Multicultureel festival. helaas waren we 1 dag te vroeg maar het was evengoed een leuk dagje. s'avonds ingechecked in een Hostel in het centrum omdat de kennissen van Marien midden in een verbouwing zaten en ik toch wel weer eens in een echt bed wilde slapen. Zondag dan toch naar het festival geweest. Heel uitgebreid programma met muziek en acts vanuit de hele wereld. Ook nederland ontbrak niet met een Nederlandse Band (Gitaar en Piano) een Biertent met echt Amstel en Heineken bier voor NL prijzen en een Poffertjeskraam. Na wat Poffertjes en Amstelbiertjes raakte ik aan de praat met een mevrouw van de Nederlandse Club in Brisbane. deze club van hollanders die hier al ruim 50 jaar wonen organiseren elke paar maanden bijeenkomsten en vieren sinterklaas koninginnnedag en ander nederlandse feestdagen. Deze mevrouw had een paar jaar geleden een volkszanger bij ons uit de buurt op viste gehad tijdens zo'n bijeenkomst. Dit bleek na wat navraag Mart Wellerdieck te zijn, heel toevallig weer natuurlijk, en zo werd het nog vrij laat. maandag ben ik samen met een aantal nederlanders van de jumbogroep die ik toevallig in het hostel tegenkwam, wezen kijken voor auto's in brisbane. we zijn naar een buitenwijk gegaan waar veel autodealers zitten. hier eerst wat informatie opgedaan bij "The Travellers Autobarn" een autobedrijf die gespecialiseerd is in auto voor backpackers en ook alleen verkoopt aan backpackers. Vriendelijk geholpen en veel meer te weten gekomen over alle regels en papierwerk maar een leuk auto'tje onder de 3000$ hadden ze niet. op de terugweg nog wat andere dealers bezocht. Te lang stil gestaan bij een oude BMW 733i maar deze zijn niet echt ideaal voor in de Outback. uiteindelijk niks gekocht en weer terug naar het hostel. Volgende dag ben ik de hostels in brisbane afgegaan op zoek naar advertenties van auto's. er staan eigenlijk niet zoveel auto's te koop hier en ik had er beter een in Sydney kunnen kopen. onder de vele 4WD's busjes en campers vond ik 2 Ford Falcon's (de backpackers auto in OZ) hier na geinformeerd en in 1tje een testrit gedaan. De auto zag er goed uit en reed ook wel prima, alleen had hij zijn papierwerk niet helemaal voor elkaar. ik twijfelde dus nog of ik de auto wel op mijn naam kon zetten en heb dit eerst op internet uitgezocht en naar geinformeerd. De volgende morgen toch maar besloten om de auto te kopen.
Het is een lichtblauwe Ford Falcon. 4.0L Automaat uit 1994 met 240.000KM op de teller. verder Airco, Centr. Deurvergr. en een hoop campingspullen erbij. voor een prijs van 2500$ (is omgerekend 1500 euro). niet verkeerd dus als je weet dat ie eerst 3800 dollar ervoor wilde hebben. Nu ik eenmaal een auto heb ben ik naar een ander hostel gegaan met parkeerplaats erbij. achteraf een veel gezellig hostel met gratis internet, eigen bar, zwembad, mooi uitzicht over de stad en elke avond gezellige avonden en feesten.
Vandaag was het woensdag en was er Karaoke die avond. dit kon ik niet laten schieten natuurlijk en hoewel in begin van de avond nog twijfelde, stond ik n paar VB's later Paradise by the dashboard light te zingen met een meisje uit Uitgeest. goeie avond gehad. en de volgende dag (dit keer wel n beetje brak) ben ik met Wouter naar Dreamworld geweest. De stad uit was nog niet zo makkelijk want een van de belangrijkste bruggen in brisbane was afgesloten vanwege haarscheurtjes en de vorige dag was al de grootste verkeerschaos ooit genoteerd in brisbane. Wat snelwegkilometers later aangekomen in Dreamworld bleek het pretpark toch niet zo geweldig en groot te zijn als dat in de Lonely Planet stond. Wat leuke attracties gepakt zoals een toren van 120 meter hoog waar je binnen 5 seconden van boven naar beneden word geschoten en een karretje die met 160 km/h binnen 6.5 seconden diezelfde toren op rijd. wel genoten dus uiteindelijk en na een dagje pretpark de auto weer in op weg naar Noosa.

• 22 Oktober 2006 - 09:55

Sjaak Hof:

Hoi Sietse, hier even een berichtje van ons, je oompje! net de laatste foto's gezien, zo te zien vermaken jelui je wel, gaan zo naar Femke ( open huis) nou nog veel plezier en hou ons op de hoogte, groeten van Sjaak + familie, doei

• 22 Oktober 2006 - 16:28

Dick Piersma.:

Ik lees je verslag en bekijk je foto's met veel plezier.....heb daar een leuke tijd,en sucses met je auto.....

Verslag uit: Australië, Brisbane

Sietse

Om mijn wereldreis te volgen. Route: Vanaf Amsterdam met de Bus naar Berlijn. dan door naar St. Petersburg daar op de trein naar Moskou en dan de Trans Mongolië Express naar Beijing waar ik n paar dagen voor de Olympische Spelen aankom (als het goed is). Daarna veel landen in Zuid-Oost Azië bezoeken en uiteindelijk naar Nieuw Zeeland om mijn budget weer n beetje aan te vullen. Maar het allerbelangrijkste: Leef met de dag, Doen waar je zin in hebt en niet te ver vooruit plannen want je weet nooit wat de dag van morgen brengt!

Actief sinds 31 Aug. 2006