op weg naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu op weg naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu

op weg naar Cairns

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Sietse

13 November 2006 | Australië, Cairns

Hallo iedereen daar in het kouwe en op dit moment stormachtige kikkerlandje, hier maar weer eens een update van mij aan de andere kant van de wereld en aangezien de laatste keer al weer ruim 2 maanden terug was kunnen jullie lekker dicht bij de verwarming of tegen elkaar aankruipen want het zal geen kort verhaaltje worden. Waar waren we ookalweer gebleven: Oja Townsville. Na Magnetic Island hebben we nog n nachtje in Townsville geslapen om de volgende dag afscheid te nemen van Sjoerd en met z'n 3en onze reis te vervolgen richting Cairns. Tis n ritje van 346km maar onderweg is er nog genoeg te zien. zo zijn we na n paar uurtjes asfalt maar even van de snelweg afgedraaid om een frisse duik te nemen in de Little Crytal Creek. Dit is een beekje dat door de bergen loopt met watervallen en plekken om te zwemmen. Genoten van de watervallen en de omgeving hier waren we vergeten te tanken onderweg en met nog maar n paar litertjes benzine over in de tank konden we 2 dingen doen: Verder omhoog de berg op richting het 1ste de beste dorpje genaamd Paluma wat ongeveer 15 km verder lag. of 25 km terug naar de snelweg om daar een tankstation te vinden. Omdat er best wel wat verkeer van Paluma vandaan kwam gingen we voor de eerste optie en besloten we verder de bergen in te gaan. Na een 20 minuten rijden kwamen in Paluma aan. klein en uitgestorven en nergens een tankstation te bekennen vroege we een lokale kunstenaar/pottenbakker voor de dichtsbijzijnde tankstation. deze was in het volgende dorpje 23km verderop de bergen in maar omdat we nu bijna geen benzine meer hadden zouden we dat nooit halen. De man stelde voor om de auto in z'n vrij te zetten en zo de berg af te rijden naar beneden zonder benzine te verbruiken en aan de voet van de berg aan de andere kant van de snelweg zat een tankstation. Zo gezegt zo gedaan en omdat het nogal een kronkelachtige weggetje was en af en toe vrij stijl moesten we nog veel bijremmen ook. uiteindelijk onderaan de berg haalde we het tankstation en gingen er 74 Liters ULP* in. volgens de handleiding hadden we een 70 liter tank en misschien 5 liter reserve dus dat hield in dat nog maar 1 liter over hadden. Ken net dus. Zelfs het nederlandse meisje achter de kassa bij het tankstation moest er wel om lachen. Verder hadden we hier meteen maar even het water en oliepeil gechecked en bijgevuld want dat was ook al weer 2000km geleden gebeurt. We vervolgde onze reis richting Ingham om daar naar de Wallaman Falls te gaan. Dit is de hoogste waterval van australie waar het water in 1 keer naar beneden valt. er zijn waarschijnlijk wel hogere dus maar deze verspringen allemaal waarbij het water eerst in een plas valt. De weg baande ons dit keer door rietvelden, stukken grasland waarbij je de koeien van de weg af moest toeteren en weer een heel stuk klimmen de bergen in. halverwege de berg merkte ik dat de auto wel erg warm werd en heb ik em maar snel aan de kant gezet. De rook kwam al onder de motorkap vandaan en het enige wat ik me kon bedenken: Kokende motor. rustig even de boel af laten koelen. de dop van het waterresevoir eraf gehaald en toen viel me op dat deze er niet goed op gedraaid was bij het bijvullen bij het tankstation. Hierdoor waren we veel water onderweg verloren en konden we onze extra watertank en drinkwater gebruiken om de auto bij te vullen. ongeveer 10 liter en 30 minuten later konden we weer verder richting de waterval. Daar aangekomen viel deze n beetje tegen. dit kwam uiteraard omdat het regenseizoen nog niet volledig is aangebroken maar evengoed was het een indrukwekkend gezicht. helaas konden we niet aan de voet van de waterval komen omdat het pad naar beneden afgesloten was. Voordat we weer op pad gingen nog even gegeten en weinig gedronken aangezien ons water bijna op was. we hadden ook geen waterzuiveringstabletten bij ons dus konden we niet het rivier of grondwater gebruiken en dus besloten we maar richting Mission Beach te rijden en daar te overnachten. Ik had nog wat kortingskaartjes gekregen van mensen op de boot op de Whitsunday Islands en we zijn dan ook maar in dat hostel blijven slapen. Aangezien we allemaal wel graag naar Cairns wilde omdat dat onze bestemming was zijn we de volgende ochtend meteen maar gegaan en hebben we weinig gezien van Mission Beach. In de auto nog wat mensen van de jumbogroep een sms'je gestuurd om te vragen waar zei waren en zo kwam ik erachter dat er nog genoeg mensen in Cairns waren.

• 21 Januari 2007 - 20:33

Dorian:

Eindelijk weer eens een vervolg van je avontuur. Ik was al bang dat je gesetteld was in Australie. Huisje (hotel) boompje beestje....

• 21 Januari 2007 - 21:55

Ramon (bolle):

ha die sietse , alles lekker daar ,leuk verhaal weer, duurde wel een beetje lang dat je weer wat van je liet horen.te druk gehad met feesten zeker .geniet nog maar een tijdje daar en wij vermaken ons wel met dat klote weer hier .groeten van Ramon,Mar en sam
    p.s tank op tijd

• 22 Januari 2007 - 10:55

Jeroen "Tuurlijk":

Hey Siets!

Blij weer 's wat van je te horen. Leuk verhaal weer. Groetjes!

• 22 Januari 2007 - 12:31

Joris:

hehe blij dat ik ook niet in kikkerland zit!

lang verhaal, leuk te lezen!
    groeten vanuit kaapstad

• 22 Januari 2007 - 19:57

Dave&emmy:

leuk om weer van je te horen en blijf genieten groetjes van ons en gewoon optijd tanken ha ha. see ya.

• 22 Januari 2007 - 20:14

Renée:

Klinkt lekker allemaal!! Je geniet iig wel, zo erg dat je ons helemaal vergeet op de hoogte te houden van al je mooie belevenissen!!

Viel spass nog en ik kijk alweer uit naar je volgende bericht!

Kus Renée

• 23 Januari 2007 - 09:21

Ella:

Hé Siets, dat is een tijd terug, maar ik ben blij te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt daar aan de andere kant van de wereld!!Weer een leuk verhaal + foto's. Veel liefs Ella

• 23 Januari 2007 - 12:22

Femke:

he broertje, zo te horen is alles nog steeds lekker daar.ik hoorde gister op het nieuws over de bosbranden in Sidney... gelukkig niet bij jou in de buurt. ik belde je gister nog maar je nam niet op. het was ook al een uurtje of 4 s'nachts bij jou.
    ik weet niet of je het weer in holland nog een beetje in de gaten hebt gehouden, maar het begint nu toch echt nog even winter te worden. vanmorgen moest ik helemaal krabben.( 3de keer deze winter)En het heeft vanmorgen een heel mini klein beetje gesneeuwd hier.van mij mag het wel weer lente worden want ik vind het maar niks die kou. geniet dus nog maar lekker daar van alles. spreek je snel weer. dikke kus fem

• 23 Januari 2007 - 18:31

Johan En Floretta:

Leuk verhaal weer, en mooie foto's. Lijkt me heerlijk onder zo'n waterval te staan.Geniet verder en de groetjes van ons.

• 23 Januari 2007 - 19:03

Helen:

Hee Siets, leuk om eindelijk weer eens wat over je avonturen in Oz te lezen! Dacht al dat je ons vergeten was :D Groetjes uit het koude Nederland!

• 24 Januari 2007 - 20:18

Marc Pien En Kids:

he buurman, Ziet er allemaal goed uit,leuk om te lezen en te bekijken.We hebben weer een open doorgang, dankzij de laatste storm is de schutting nu mikado.Hebben we weer wat te doen!Veel plezier en groeten van Marc,Pien Tim,Mick en Layla

• 26 Januari 2007 - 10:29

Bert Grijs:

toch wel leuk al die verhalen van jou maakt ook niet uit hoe lang het duurt groetjes bert