Roadtrip to Noosa. - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu Roadtrip to Noosa. - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu

Roadtrip to Noosa.

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Sietse

22 Oktober 2006 | Australië, Noosa Heads

Yessssssssssssssss, dit is pas het echte leven. lekker met de auto reizen. overal komen waar je wilt. geen vervelende bussen die elk uur stoppen en waar de airco niet van werkt. en tanken is hier gewoon leuk.
voor 50 dollar (30 euro) gooi ik me tank vol en rijd weer 700 km verder. De auto rijd prima. boven de 120 km/h begint het stuur wel te trillen maar harder als 110 mag je hier toch niet dus dat is geen probleem. ik zit nu samen met wouter in Noosa. eerste nacht dat we aankwamen hebben we Rosa opgezocht in haar Hostel. zij wil ook met ons meerijden naar het noorden maar heeft in Noosa eerst nog een kanotrip over de rivier. De eerste keer in de auto slapen was wel ff wennen. We sliepen op een bijna lege parkeerplaats waar ook een wc, douche en picknicktafel was. Zonder gordijntjes voor de ramen hebben we de eerste nacht op ons opblaasbare 2 persoons matras doorgebracht om de volgende ochtend wakker te worden van de auto's die allemaal een plekje zoeken omdat er dit weekend een Triahtlon op deze plek word gehouden.
De 2de nacht stonden we op een andere parkeersplaats vlakbij een ander hostel waar ook weer hollanders van de Jumbo groep zaten. Hier werden we de volgende dag wakker met een papiertje onder de ruitenwisser. gelukkig was het alleen een waarschuwing dat je er niet mag kamperen en er werd in verwezen naar campings en andere plaatsen waar je wel mocht staan. na een ontbijt en alles zijn we daarna naar het Noosa National park gegaan om daar te wandelen naar het strand. onderweg nog Guana's, Koala's gezien. en bij de rotsen Walvissen en Reuzeschildpadden. allemaal practig natuurlijk maar na zo'n wandeling van bijna 20 km heb je het wel weer gehad. Gister dus maar een camping opgezocht in de buurt en hier hebben we onze tent voor het eerst opgezet. De meeste spullen die bij de auto zaten hebben we tot nu toe goed kunnen gebruiken. hoewel we wel 2 buitententen hadden en 1 binnentent. en dan zal je zien. Net nadat we boodschappen hadden gedaan en de tent stond en het matras was opgeblazen begon het te regenen. De Ozzies waren hier wel blij mee want er is al n paar weken geen regen meer gevallen alleen voor ons wat minder omdat we niet wisten of onze tent waterdicht was. uiteindelijk bleek dus van wel en hebben we toch nog n paar uurtjes kunnen slapen. Vandaag (nu dus) gaan we verder niet zoveel meer doen. het is niet echt mooi weer en het plan is om vanmiddag naar het Hostel van Rosa te gaan en dan eindelijk vanavond in Noosa uit te gaan. Morgen gaan we naar de Australian Zoo (die van wijlen Steve Irwinn The Crocodile Hunter) en daarna gaan we (Rosa, Wouter en ik) richting het noorden.
Volgende update komt hopelijk over n week, misschien wel later want hoewel hier wel overal internet is, heb ik er weinig tijd en zin in en is het niet overal zo goedkoop als waar ik nu zit. voor meer foto's zie: wouterisweg.waarbenjij.nu en rosawansink.waarbenjij.nu
ik ga er weer vandoor.
Bedankt voor alle reacties overigens. ik lees ze allemaal en dat doet me ook goed. en Berdos4 wanneer gaan jullie nouw eens winnen? vanmiddag tegen die boeren van Winkel2 moet toch wel lukken? of is het echt de aanwezigheid van mij die ontbreekt waardoor jullie niet winnen. oja en Ivo hou me banden toch is heel. je hoeft toch niet hard te rijden om op te vallen met zulke velgen?

• 22 Oktober 2006 - 08:20

Duinstreek:

Stoer stoer stoer kan niks anders zeggen! Tikkeltje jaloers haha

• 22 Oktober 2006 - 08:51

Dave:

te gek siets,een echte ford falcon super man ga zo door.klopt het dat rosa een oudere zus heeft die ook in aussie is geweest??? geniet en ik blijf je volgen gr.dave

• 22 Oktober 2006 - 09:56

Suus:

Hee Siets!!! Wowie je had even lekker de tijd om het thuisfront op de hoogte te brengen van al je gave ervaringen?? ;-) Wat moet dat een lekker leventje zijn, beetje cruisen door zo'n mooi land en doen wat je wilt! Niks hoeft alles mag...NICE! Geniet er van en blijf foto's maken, errug leuk...dikke kus Suus

• 22 Oktober 2006 - 12:32

Liesbeth En Theo:

Nou Sietse, dat was weer even genieten van je verhalen en de mooie foto's!! Je schrijft trouwens heel leuk.
    Mooie auto heb je gekocht.
    Doei groetkes van Liesbeth en Theo.

• 23 Oktober 2006 - 07:05

Will:

Leuk weer om al je verhalen en de mooie foto's te lezen en te bekijken.Ik heb de foto van je auto uitgeprint. Op de foto is de auto volgens mij NOG MOOIER dan in werkelijkheid. De kleur past goed bij de mooie blauwe lucht. Heb je al 'n naam bedacht voor je nieuwe aanwinst??
    Groetjes en succes met je verdere plannen.
    p.s het was gezellig gister bij Femke.

• 23 Oktober 2006 - 14:22

Dorian:

Echt mooi daar in Australie.

• 23 Oktober 2006 - 17:08

Maikel En Saskia:

He Sietse,

We zijn er weer even lekker voor gaan zitten. Alle verhalen weer gelezen. Echt super. Gadverdamme een bloedzuiger op je teen. Blehhhh. Hier verder niets spectaculairs gebeurd. Berdos 1 gaat slecht, Berdos Dames 1 gaat super en Berdos 4 gaat redelijk. Barry H. en Samantha waren afgelopen zaterdag jarig dus het was weer gezellig. Verder geen leuke roddels of nieuwtjes. Veel plezier nog en ook wij blijven je natuurlijk volgen.

Dikke kus,
    Sas en Maikel

• 23 Oktober 2006 - 17:55

Sabine:

hey Sietse,

zo te lezen gaat het nog erg goed met je! Gelukkig maar. Ik lees je verhalen met veel plezier en mooie foto's! Beetje jaloers wel dus.

Liefs Sab

• 23 Oktober 2006 - 19:49

Lilian:

Hee Siets, leuk om te lezen dat je t naar je zin hebt. geniet ervan en blijf vooral schrijven he!!!!
    groetjes lil en wouter en liz

• 24 Oktober 2006 - 06:58

Ella:

Jeetje Sietse, wat een avonturen beleef je daar in het verre Australië, wel onwijs gaaf! Heel veel plezier en ik blijf je verhalen zeker volgen. Groetjes Ella

• 25 Oktober 2006 - 09:29

Jeroen Tuurlijk:

Hey Sietse! Goeie verhalen, man. Blijf vooral schrijven. :-)

Groetjes!

• 25 Oktober 2006 - 10:57

Daniel:

Hey Siets, wat een leuke verhalen en mooie foto's joh!! Geniet ervan en ik "hou je in de gaten". Succes en heel veel plezier verder. Groetjes Daniel

• 25 Oktober 2006 - 11:54

Marijke:

Hey Siets,
    Wat een mooie verhalen... Hier zijn er weinig alleen dat Dames I voor de verandering numer I staat. haha
    Liefs Marijke

• 25 Oktober 2006 - 13:36

Dirk En Hetty:

onwijs gaaf om je verhalen te lezen echt kippevel af en toe veel plezier en geniet dan genieten wij met je mee groetjes hetty

• 25 Oktober 2006 - 15:10

Merel:

Hi Siets ! Zo te lezen heb je het erg naar je zin en gaat alles goed. Blijf er lekker van genieten zoals je doet en ik blijf je verhalen lezen! Jammer dat ik laatst te laat was toen je op msn tegen me praatte maar volgende keer beter. Veel plezier!
    Liefs Merel

• 26 Oktober 2006 - 10:31

Jan Erik:

He Siets! Leuk om je reis zo te kunnen volgen. Have fun

• 26 Oktober 2006 - 12:37

Cornelie:

hey sietse!

heb net al je verhalen gelezen:Super!!krijg alweer helemaal heimwee naar OZ..slapen in je auto went snel genoeg;denk maar aan alle $$$ die je uitspaart,ha,ha!
    Heel veel plezier nog-geniet ervan!

groetjes cor

• 26 Oktober 2006 - 19:03

Helen:

Zo, weer genoeg bij te lezen, zeg!
    Vergeleken met ons "saaie" leventje in (vandaag wel lekker warm) Nederland, beleef je heel wat meer!
    Leuk om je laatst ff op msn gesproken te hebben trouwens!
    Nog veel succes daar!

• 26 Oktober 2006 - 19:56

Bert Grijs:

hoi siets,
    niet te veel leuke dingen doen hoor wij moeten nog steeds gewoon te werk, maar dat boeit jou vast niet zo

• 29 Oktober 2006 - 11:48

Friso:

hey siets

het lijkt me erg leuk om ook z'n reis te maken !!!

egt vet coowl en nog veel plezier !!!!!!!!!

groetje friso

• 29 Oktober 2006 - 13:20

Jeroen En Kim:

zo te lezen en te zien heb je het geweldig!!!wij vonden het geweldig om je stem weer eens te horen en je gezicht te zien.Je ziet er goed uit maatje!!!dikke kus van ons

• 30 Oktober 2006 - 12:48

Femke:

he broertje
    echt te gek weer je verhalen en foto's. te gekke auto heb je gekocht. veel beter dan die witte zeepkist die hier in bergen in een kelder staat te verroesten. hahaha
    best veel gebeurt hier. afgelopen weekend naar scheveingen geweest. jurriaan moest daar draaien vrijdag en zaterdag. erg gezellig gehad. het weekend daarvoor had ik housewarming voor de fam. was ook erg gezellig. heb van pap een wasmachine gehad en van opa's geld een droger gekocht dus kan nu lekker zelf de was doen.
    en er is een vacature in castricum vrij voor 3 tot 4 dagen per januari, dus daar ga ik op reageren.
    heel veel plezier nog met al je avonturen en tot snel
    dikke kus je zusje

• 01 November 2006 - 17:56

Dirk Dekker:

Wat jammer dat Australie zo klein is he,nog een maand of acht en dan heb je het wel gezien denk Siets,jij maak toch lekker wat mee zo,hou ons wel even op de hoogte gaat je goed man

• 08 November 2006 - 11:26

Rima- Els Rijkhoff:

Hoi Sietse,

Wat een belevenissen zeg! Leuk om te lezen en te zien.
    Geweldig zoals je met surfen bezig bent, staand op een plank.

Heel veel plezier verder en hou gewoon links!

groetjes,

Els

• 09 November 2006 - 09:45

Tineke:

wauw siets, je verhalen zijn echt om jaloers te worden, kijk alweer uit naar je volgende belevingen. geniet ervan.