Byron Bay......the promised land! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu Byron Bay......the promised land! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu

Byron Bay......the promised land!

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Sietse

08 Oktober 2006 | Australië, Byron Bay

Heya all, dit weekend aangekomen in Byron Bay, het meest oostelijke plekje van australie. ook meteen het meest touristische plaatsje en helemaal ingesteld op surfers en backpackers. Perfect weertje hier. zo'n 25 graden lekker zonnetje en af en toe een verkoelend briesje. De Surftrip van afgelopen week was, zoals verwacht, geweldig. We zaten in een eigen kamp vlakbij het strand bij een plaatsje genaamd Creasent Head. Het strand, en dus ook de golven, hadden we helemaal voor ons zelf. het water was wat aan de koude kant maar met een wetsuite goed te doen. Wel een zware week gehad met een druk programma. elke dag om 7 uur op. lekker ontbijten. dan van 8:00 tot 11:00 surfen. vooral s'ochtends waren de omstandigheden het best en ging het surfen ook erg goed. Daarna lunch om 12:00 ook heel lekker en eten zoveel als je wilt. dan was het tijd voor een siesta tot 3 uur. soms slapen, zonnen of lekker hangen in een hangmat. daarna s'middags weer surfen tot zonsondergang. meeste dagen was het s'middags wat kouder omdat het bewolkt werd en de golven waren ook wat kleiner of moeilijk te "riden" maar ook daar leer je weer van. dan om half 8 avondeten. elke dag weer een verrassing maar het smaakte verukkelijk. en tot slot even een biertje doen bij het kampvuur tot diep in de nacht. en de volgende dag begint het hele verhaal weer opnieuw. Woensdagochtend toen we aan het surfen waren zwommen er dolfijnen met ons mee. die sprongen bij hoge golven elke keer boven het water uit en ze zaten zo'n 15 meter bij mij vandaan. echt prachtig om ze van zo dicht bij te zien. ook hebben we af en toe walvissen voorbij zien gaan, maar deze komen niet zo dicht bij de kust dus meer als wat spuitend water en af en toe een duik zie je niet. Afgelopen donderdag deden we s'middags een wedstrijdje. de groep werd in 4 teams verdeeld en de bedoeling was om zoveel mogelijk punten te verdienen met voornamelijk mooi surfen maar ook op andere manieren kon je punten halen. zonder verder in te gaan op alle details kwam ons team uiteindelijk als winner naar voren. dat leverde ons weer een mooie prijs op (traytje bier). Om te bepalen wie de afwas na het eten moest doen, had de crew elke avond verschillende spelletjes en vragen verzonnen. wij waren woensdag aan de beurt omdat we net niet goed genoeg waren met een spelletje Jenga. (zo'n toren met houten blokjes) Vrijdags alleen s'ochtends wezen surfen. geweldig hoge golven die echt moeilijk waren te pakken. en daarna met een hoop spierpijn in schouders armen en rug van al dat surfen de bus in voor 5,5 uur naar Byron Bay. Airco was net zoals op de heenweg nog steeds stuk en zo'n ding is hier echt geen overbodige luxe. uiteindelijk s'avonds in Byron Bay aangekomen. we zitten alweer in een vrij luxe hostel met kamers die meer lijken op appartementen met eigen badkamer en balkon. ik deel de kamer met 5 andere hollanders van de surftrip. 2 amerikanen en 2 canadezen. s'avond uit geweest in n paar populaire tenten hier in de omgeving. erg gezellig maar alles stopt hier wel vrij vroeg (3 uur). vandaag ga ik nog even naar het strand en morgen gaan we naar Nimbin. dit is een klein hippydorp boven Byron Bay waar iedereen de hele dag stoned rond loopt en waar meer coffeeshops zitten dan eettentjes. heel touristisch maar toch wel even leuk om gezien te hebben. we gaan ook nog langs mooie Watervallen en een beschermd regenwoud dus genoeg te zien. Het weer word overigens wel minder na maandag. het schijnt te gaan regenen en n beetje onweren maar erg lang kan dat hier niet duren. na maandag ga ik naar een ander hostel wat n stuk goedkoper is en ook veel gezelliger. daar blijf ik wel n weekje denk ik. nog wat bankzaken regelen, even kijken of ik hier een leuk auto'tje op de kop kan tikken en dan door richting Brisbane. en vanaf daar zien we wel weer. zo min mogelijk van te voren plannen heb ik alweer gemerkt want het kan elke dag veranderen. volgend weekend maar weer een update. foto's volgen straks wel (als jullie wakker zijn). en nu even lekker bruin bakken op het strand wat hier 100 meter vandaan is.

  • 08 Oktober 2006 - 07:04

    Hey Sietse:

    Nu zondag morgen dat ik je mail lees en je leuke foto's zie, jeetje ben echt jalours!!!! goeie set om even een jaartje weg te gaan. super veel plezier. Bij ons in ons leventje gaat alles zijn gangetje zoals altijd! ben weer benieuwd naar je volgende avonturen x miranda

  • 08 Oktober 2006 - 10:22

    Nix:

    I must say: goddaaamn siets, ziet er vet! Have fun and enjoy the ride! Laters.

  • 08 Oktober 2006 - 10:32

    Jim:

    Damn, Sietse. Goed bezig. Das nog eens wat anders dan die schuimbakken in Nederland. Damn, 1 foto verdient speciale aandacht.. grtz Jim

  • 08 Oktober 2006 - 11:01

    Nix:

    I must say: goddaaamn siets, ziet er vet! Have fun and enjoy the ride! Laters.

  • 08 Oktober 2006 - 11:37

    Bolle:

    ha die sietse, het ziet er wel erg leuk uit daar ik denk dat ik daar ook maar een keer heen ga veel plezier daar groeten uit een zonnig bergen

  • 08 Oktober 2006 - 20:04

    Dirk Dekker:

    Hoi siets je kan als je terug ben zelf wel een surfschool beginnen wat gaaf man. jeroentje rekers mist je wel hoor,je aanwijzingen bij de voetbal worden gemist,ze verloren vandaag weeeeeeer misschien kan je ze vanuit down under een zetje in de goede richting geven.Ga gezellig door daar en hoop gauw weer iets te lezen over je avontuurlijke reis.

  • 08 Oktober 2006 - 20:45

    Will:

    Hoi Siets,gaaf hoor je verhalen en de foto's 'n plezier om naar te kijken xxx Will

  • 09 Oktober 2006 - 07:29

    Bert Grijs:

    zullen we een weekje ruilen want volgens mij vindt je er niks aan daar

    je andora slapie

  • 09 Oktober 2006 - 09:10

    Ella:

    Hoi Sietse, Gaaf man wat je daar allemaal meemaakt down under!! Foto's zijn ook gaaf. Have fun en tot het volgende bericht. X Ella

  • 09 Oktober 2006 - 10:15

    Tuurlijk:

    Hey Siets, te gekke foto's hoor. Wordt wel jaloers als ik dat zo bekijk. Cheers mate!

  • 09 Oktober 2006 - 14:06

    Marijke:

    hey sietse, alweer top... heerlijk om het strand te zien hier is het de afgelopen week behorlijk kut weer geweest. x marijke

  • 09 Oktober 2006 - 15:02

    Elize:

    Ik ben zo jaloers op je!! Wij hebben op onze noordzee bijna alleen golven als het slecht weer is.En dan is het best koud in het water!! De foto's zijn echt super. Ik blijf je "avontuur" volgen, vooral blijven schrijven. Kiss Liez

  • 09 Oktober 2006 - 16:27

    Femke:

    he broetje. het klinkt allemaal weer geweldig, en de foto's zijn ook echt super mooi. heb het erg druk dus ben nog niet aan je post toegekomen. ga woensdag wel ff langs denk. heel veel plezier nog dikke kus fem

  • 09 Oktober 2006 - 18:43

    Linda En Rudy:

    Hoi Siets. Jeetje mina zeg, wat heb jij het naar je zin daar! Gave foto's en de reisverslagen zijn erg leuk om te lezen. Geniet verder van je avontuur daar en we blijven je volgen hoor! Veel liefs Linda en Rudy

  • 09 Oktober 2006 - 19:39

    Dave En Emmy:

    Hee Sietse, zo te zien heb je je plekkie gevonden. Geniet er nog lekker van en we blijven je volgen. Liefs, Dave en Emmy

  • 09 Oktober 2006 - 21:14

    Marrie:

    eindelijk je hele verslag gelezen en de foto's te gek hoor Toen ik tegen carlijn zei dat ik ook wel en jaartje wilde backpacken zei ze meteen DOEN.
    Gisteren de verjaardag van ome Piet gevierd was heel gezellig en lekker gegeten. Groetjes uit Tuitjenhorn

  • 10 Oktober 2006 - 07:42

    Tineke:

    Hi siets, volgens mij kan ik volgend jaar met het wakeboarden veel van je leren als ik dat zo zie.. geniet ervan, ik ga aankomend weekend terug naar bergen voor 2 weekjes.
    Btw heb hier in duitsland tal van honden, alleen geen strand :-)
    Enjoy!!!

  • 10 Oktober 2006 - 15:21

    Ron:

    hoi sietse, het ziet er allemaal te gek uit.
    wel een druk progamma als ik het zo zie.
    ook nog tijd voor vrouwelijk schoon?
    we lezen en zien het wel
    de volgende keer.
    heel veel plezier en geniet ze. groetjes

  • 10 Oktober 2006 - 16:35

    Richard En Mariska:

    hoi sietse het is allemaal wel gaaf zeg wat je allemaal beleef we hebben een dochter gekregen ze heet jasmijn en is geboren op 30 sept groeten richard mariska en jasmijn

  • 11 Oktober 2006 - 10:50

    !lse:

    hey siets,
    je kan daar natuurlijk nergens ned.tv kijken he?
    hahaha thijn en ik komen op tv nl. vanaf 15oktober op rtl5, programma help ik krijg een baan(voor mij)
    cool niet?
    18e afrijden om 14.55 duim je voor me?
    hoe is t daa allemaal? nog allemaal naar wens? veel plezier nog.

    xxxx !lse en thijn

  • 11 Oktober 2006 - 17:44

    Renée:

    Hey Surfdude!!!

    Ziet er goed uit allemaal!! Staat al lekker stevig op de plank!!! Lijkt me heerlijk dat leventje van jou... Maar je moet niet gaan zeuren over dat de kroeg om 3 uur sluit, je bent toch niet anders gewend hahahaha!!!

    Ik verheug me alweer op nieuwe berichten met foto's!

    Kus Renée

  • 12 Oktober 2006 - 08:24

    Sjoerd:

    he neef echt tof dat je aan het surfen ben nooit geweten dat je dat kon mischien kunnen we samen wel ff een keer in bergen surfen veel plezier nog laters

  • 12 Oktober 2006 - 10:20

    Lisan:

    hee siets
    ziet er echt te gek uit dat surfen, echt een natuurtalent!!!! ik verheug me al weer op je volgende verhaal!!
    dikke zoen

  • 12 Oktober 2006 - 17:13

    Froukje:

    Mooie foto's heb je, zo te zien ben je een natuurtalent voor surfen... veel plezier daar xx

  • 12 Oktober 2006 - 19:00

    Femke:

    He broertje,
    ik heb je post opgehaald.martijn was er niet maar ik kon door het hek, en de deuren waren open.
    ik geef het wel aan mam. kus fem

  • 13 Oktober 2006 - 07:37

    Suus:

    Wow Siets!!! I'm jealous...Het ziet er allemaal echt te gek uit, mooie moves op de plank!!! En die walvissen, dat lijkt me echt geweldig om in het wild te zien...echt genieten daar dus!! Ik wacht met smart op je volgende foto's/verhalen, :-) Dikke kus Suus

  • 13 Oktober 2006 - 13:22

    Sjoerd:

    he neef echt super dat je aan het surfen ben ziet er goed uit mischien kunnen we in nl wel is ff wat golfjes pakken veel plezier plezier nog laters

  • 14 Oktober 2006 - 16:29

    Neef Mark:

    Surfs up dude...
    Gave foto's. Heel veel plezier daar, volgende week even bij je zusje huisje kijken,

    groet uit Amsterdam

  • 14 Oktober 2006 - 18:17

    Bacchus:

    Sietse,
    leuk gedaan zo'n website. Zeer indrukwekkend en ik blijf je volgen.

    Gr Bacchus

  • 16 Oktober 2006 - 06:15

    Jolanda:

    he neef
    ziet er goed uit man he nu je toch zo aan het surfen ben kan je haar wel lang worden dat hoort er wel bij hoor en anders kom ik gewoon even langs om het te doen lijkt me niet verkeerd have fun

  • 18 Oktober 2006 - 18:57

    Loets:

    He die Siets, zo vernemend via de msn (goed medium)heb je t nog steed goed naar je zin. Goed om te horen. Wat minder gaat het hier met het 4e: zondag opnieuw verloren. Zal t toch jouw inbreng langs de lijn zijn die we missen? He, enjoy !!

  • 20 Oktober 2006 - 15:52

    Cees:

    he het 4de is niks meer ze missen je word het schummi of alonzo weer lekke band ivo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Sietse

Om mijn wereldreis te volgen. Route: Vanaf Amsterdam met de Bus naar Berlijn. dan door naar St. Petersburg daar op de trein naar Moskou en dan de Trans Mongolië Express naar Beijing waar ik n paar dagen voor de Olympische Spelen aankom (als het goed is). Daarna veel landen in Zuid-Oost Azië bezoeken en uiteindelijk naar Nieuw Zeeland om mijn budget weer n beetje aan te vullen. Maar het allerbelangrijkste: Leef met de dag, Doen waar je zin in hebt en niet te ver vooruit plannen want je weet nooit wat de dag van morgen brengt!

Actief sinds 31 Aug. 2006
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 209967

Voorgaande reizen:

20 September 2006 - 05 September 2007

1e Reis naar Australie en Zuidoost Azie

01 Juli 2008 - 30 November -0001

2de Wereldreis.

Landen bezocht: