Home sweet home - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sietse Hof - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sietse Hof - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Sietse

06 September 2007 | Nederland, Amsterdam

dit laatste berichtje komt dan toch echt uit nederland hoor. Na een jaartje rond gereist te hebben zat het er toch echt op voor mij.
ik vertelde al in me vorige bericht dat ik nog naar Kuala Lumpur ging en daar aangekomen bleek de chaos toch wel ietsje meer te zijn dan ik had verwacht.
Heel het land trok natuurlijk naar de hoofdstad om de onafhankelijksheidsdag "Merdeka" te vieren en omdat de britten precies 50 jaar geleden het land terug gaven aan het volk was het dit jaar dubbel zo groot feest. Zo bleek het voor mij erg lastig om een slaapplek te vinden nadat ik aangekomen was met de bus. Uiteindelijk vond ik in een koreaans hostel nog wel een bedje samen met 7 andere op de kamer. Veels te duur natuurlijk want normaal had je voor die prijs je eigen 1 persoonskamer met dubbel bed. Maar goed, dat kan je verwachten als je tijdens zo'n feest aan komt en van te voren reserveren daar doen we niet aan natuurlijk :) De avond voor de onafhankelijksheidsdag word ook daar groots gevierd. je kan het n beetje vergelijken met koninginnenach. alle mensen op straat te feesten en overal muziek. overal vlaggen en slingers en iedereen zit elkaar onder te spuiten met schuim enzo. Verkeer toeterend door de straten en optochten en dan als het 12 uur word begint het aftellen en daarna het vuurwerk natuurlijk. kortom: een groot feest. we bleven dan ook tot in de kleine uurtjes doorfeesten voordat we ons bedje weer opzochten. volgende ochtend evengoed redelijk vroeg wakker want er stond een druk programma voor de boeg. Zo hoorde ik 's ochtends tijdens het ontbijt de straaljagers al overvliegen. Zo was het hele leger en het koningshuis uitgerukt en werden er overal optochten en parades gehouden. ikzelf ben naar sommige plekken wel geweest maar heb ook een hoop overgeslagen. Wel ben ik in de KL Toren geweest. ik geloof de 4de hoogste communicatietoren te wereld. vanaf hier heb je een mooi uitzicht over de stad en de Petronas Twin Towers natuurlijk. verder nog gratis naar een Planetorium geweest. Het grootste overdekte vogelpark ter wereld en het nationaal paleis bezocht. die avond wat gewinkeld en bioscoopie voor 2 euro meegepakt en toen zaten mijn dagen in KL er weer op. Die volgende dag ben ik naar Malacca geweest. een plaatste 2 uur zuidelijk van de hoofdstad. hier heb ik onder andere een oud nederlands fort, een kerk en het stadhuis bezocht. allemaal gebouwd in de tijd dat de VOC hier aan land is gekomen. best interessant moet ik zeggen en je krijgt ook n mooi beeld van de VOC en de nederlandse geschiedenis rond de 17e eeuw. vanaf KL weer gevlogen naar Bangkok. daar nog een dagje Kho San Road gedaan. kwam zelfs nog wat bekenden tegen vanuit australie dus van winkelen kwam er weinig meer terecht toen we eenmaal een terasje hadden opgezocht. En toen toch echt het vliegtuig in. Mijn vlucht vertrok om 2:25 en dat betekende dat ik al niet vrij nuchter en erg moe op het vliegveld stond. toch heb ik maar 2 uurtjes geslapen van de 11 uur durende vlucht voordat ik weer op nederlandse bodem stond. En dan dat eerste "ik ben weer thuis gevoel" kwam toen ik de Gate uit liep en al die nederlandse gezichten en al dat nederlands hoorde. alles weer zo vertrouwd en normaal. was wel raar om dat zo mee te maken. Geen groot ontvangst toen ik de aankomsthal in kwam lopen. maar dat had ik ook niet verwacht want ik had me familie tenslotte 3 weken geleden nog gezien. verder meteen alweer de file in richtig bergen en vooral toen we de straat inreden was het wel ff wennen. Onze straat en ook de halve buurt zijn namelijk nogal veranderd in n jaartje tijd. alle bomen zijn weg dus het is erg kaal maar het heeft wel weer een frisse nieuwe look. Toch is het wel weer lekker om thuis te zijn hoor, hoewel het nog wel ff zal duren voordat ik weer helemaal ingeburgerd ben.

ik wil iedereen nog even bedanken voor al jullie berichtjes en kaartjes enzo.
was erg leuk om al die reacties te lezen en te horen. en we zien en spreken elkaar vast wel weer de komende weken.

ps: hou de site in de gaten want voor je het weet begin ik alweer aan mijn volgende reis.

ze zeggen tenslotte niet voor niets als je eenmaal begint met reizen.....

  • 06 September 2007 - 08:56

    Jan Krijgsman:

    Hoi Siets,

    We drinken natuurlijk even eeen biertje tijdens Jazz & Sail, toch?
    Lijkt me leuk om jouw verhalen te horen!

    see ya, mate!

    greetz,...Jan Krijgsman

  • 06 September 2007 - 09:32

    Liesbeth:

    Zeker doen Sietse, De wereld is groot en mooi genoeg om bekeken te worden!!En dan kunnen wij ook weer meegenieten van je verhalen!!!!

    Groetjes Theo en Liesbeth

  • 06 September 2007 - 11:52

    Renée:

    Welkom thuis!!

    Zal zeker wel weer even wennen zijn! Maar gelukkig staat Jazz om de hoek, dus dan alleen nog maar gezelligheid!

    Hoop je zeker even te zien t weekend!

    XXX

  • 06 September 2007 - 13:50

    Dick Piersma:

    Sietse,
    Leuk te vernemen dat je weer thuis bent...!!!!!
    Wij hebben genoten van je vooral spontane verhalen en leuke foto's....!!!!!

  • 06 September 2007 - 15:37

    Gerda Plug:

    Hoi Sietse,
    wat gaat een jaar snel, vind je niet, vooral als je dan weer thuis bent. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je weer gaat. Ik vond het erg leuk je verhalen te lezen, heb niet altijd een bericht achtergelaten, maar wel altijd alles (het grootste gedeelte) gelezen. Wat ga je nu doen? Studeren of ga je op zoek naar een leuke baan? Als dat zo is, moet je toch eens gaan informeren bij de rima, je weet maar nooit.
    Ga eerst maar weer wennen aan Nederland.
    Liefs, Gerda.

  • 06 September 2007 - 20:29

    Karin:

    Daar hoor ik niet van op, dat je al weer denkt aan een volgende reis.Het zal wel effe wennen zijn in het hectische nederland na zo'n relaxed jaar. We hebben heel erg genoten van je leuke reisverhalen!!

    Groetjes Jan en Karin

  • 11 September 2007 - 09:19

    Rosa:

    ga je nog naar oktober fest?

  • 11 September 2007 - 09:19

    Rosa:

    ikke wel namelijk!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Sietse

Om mijn wereldreis te volgen. Route: Vanaf Amsterdam met de Bus naar Berlijn. dan door naar St. Petersburg daar op de trein naar Moskou en dan de Trans Mongolië Express naar Beijing waar ik n paar dagen voor de Olympische Spelen aankom (als het goed is). Daarna veel landen in Zuid-Oost Azië bezoeken en uiteindelijk naar Nieuw Zeeland om mijn budget weer n beetje aan te vullen. Maar het allerbelangrijkste: Leef met de dag, Doen waar je zin in hebt en niet te ver vooruit plannen want je weet nooit wat de dag van morgen brengt!

Actief sinds 31 Aug. 2006
Verslag gelezen: 1134
Totaal aantal bezoekers 209745

Voorgaande reizen:

20 September 2006 - 05 September 2007

1e Reis naar Australie en Zuidoost Azie

01 Juli 2008 - 30 November -0001

2de Wereldreis.

Landen bezocht: