Sietse niet vliegen maar ZEILEN!!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sietse Hof - WaarBenJij.nu Sietse niet vliegen maar ZEILEN!!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sietse Hof - WaarBenJij.nu

Sietse niet vliegen maar ZEILEN!!!!

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Sietse

12 April 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Jawel, u leest het goed, ik ben:

A: nog in leven
B: nog steeds aan het reizen
C: niet van plan om daarmee te stoppen, en
D: een nieuw avontuur begin en langzaam wel weer richting Nederland kom

Ik heb namelijk een boot gevonden waarmee ik vanuit Nieuw Zeeland via Azië terug naar Europa kan zeilen.

Maar allereerst wil ik iedereen nog even persoonlijk bedanken voor alle kaartjes en pakketjes die ik het afgelopen jaar heb ontvangen.
Begon me namelijk helemaal schuldig te voelen om zo lang niks van me te laten horen maar vond het erg leuk om elke keer uit me werk langs de brievenbus te lopen en weer een kaartje aan te treffen.
Dus bij dezen, bedankt Paps, Mams, Fem en Thijs, Tante Ans, Vronie, Marrie, Karin en Liesbeth
Ome Johan, Kees, Jan, Piet en Theo. Jolanda en Pascal, Dave en Kelly, Mark en Judith, Carlijn, Sharon en Madike.

Al jullie kaartjes en foto's hingen een lange tijd aan de muur in mijn kamer in Queenstown waar ik 5 maanden gewoond en gewerkt hebt.

Ik had echt veel eerder al iets willen schrijven maar had er vaak of geen zin in of geen tijd voor en mijn laptop was ook overleden tegen de tijd dat ik in Nieuw Zeeland arriveerde dus in het begin was het simpelweg niet mogelijk.
Toch ook wel weer een hele prestatie om een jaar lang niks te schrijven en het dan nu weer op te pikken, toch?

Maar goed, ik zit nu dus in Auckland, Noordereiland (niet de hoofdstad maar wel de grootste van NZ) en heb vandaag mijn fiets en auto verkocht en omgeruild voor een surfplank en m'n backpack en vertrek morgen naar het noorden om dinsdag op de boot te springen richting Fiji.

onze route word ongeveer als volgt:

Van Nieuw Zeeland naar Fiji, Vanuata, Solomons eilanden, Papoea-Nieuw-Guinea, Malasie (Sarawak, Borneo en vaste land), Thailand, Andamans Islands, Sri Lanka, Indische oceaan oversteken naar de rode zee en vervolgens het Suezkanaal naar de Middellandse Zee.

en dan verwachten we zo rond April 2011 in Spanje aan te komen.

Dit is uiteraard een globale planning en racen doen we niet aan en we proberen zoveel mogelijk de mooie plekjes op te zoeken en de tijd te nemen dus het plan kan elk moment wijzigen maar de route staat wel redelijk vast.

De boot is een van een Ierse man die hem zelf n paar jaar geleden heeft gebouwd en nu al 2 jaar mee over de wereld aan het zeilen is.

Hij heet Gillaroo en is een 46ft (14.6meter) Catamaran gebouwd naar het ontwerp van Derek Kelsall.
Meer informatie over de boot is te vinden op:
http://www.gillarooo.co.uk/

en de website van de ontwerper:
http://kelsall.com/s5.html

De Boot heeft een satteliet tracker aan boord en jullie kunnen via deze website raadplegen waar ik ben.
Ik geloof dat er elke dag 1 keer een signaal verzonden word met de locatie, koers en snelheid.

https://system.marinetrack.com/scope/

gebruikersnaam en wachtwoord is: gillaroo

Helaas dus nog even geen verhalen en foto's van het afgelopen jaar, hoewel ik daar straks op de boot weer genoeg tijd voor hebt dus misschien zet ik alles met terugwerkende kracht nog even op de website.
maar geloof me, 10.000+ foto's en video's uitzoeken doe je ook niet voor je lol hoor.
het moet natuurlijk wel leuk blijven.

Volgende update zal dus uit Fiji komen met de veronderstelling dat we niet zinken, vastlopen, gekaapt worden of iets dergelijks.
maar dat zal wel goed komen.

Ten slotte heb ik toch meer ge'erft van de Droog kant en die hebben in het verleden wel bewezen het lang vol te kunnen houden op zee.

Tot slot dan nog even een paar foto'tjes van Nieuw Zeeland en ik zie graag weer al jullie reacties met veel leesplezier tegemoet (als jullie me nog niet vergeten zijn tenminste)

Groetjes,
Sietse of zoals ik dat hier in Kiwiland zeg: Seatz, like Chairs, you know, 1 seat, 2 seats , the things u sit on, Carseats, plainseats etc.etc.etc..

  • 11 April 2010 - 13:19

    Christa:

    jeahhhhhh we hebben weer een nieuws van Sietse!!! wat was het lang geleden! maar goed om weer wat van je te horen. Wat ben je nu weer van plan? wat een avontuur! Heel bijzonder! Heel veel plezier. Hoop dat het allemaal goed gaat, doe voorzichtig. We zien je graag heel weer eens in Nederland :)
    leuk toch een paar foto's... byebye Siets, Goede reis!!!

  • 11 April 2010 - 13:29

    Jan:

    Hoi ,Sietse blij eindelijk weer wat van te lezen Het duurt nog wel een tijdje voor we je weer in Langedijk zien begrijp ik.
    Hou ons wel een beetje op de hoogte van wat je meemaakt als je het komende jaar tijd hebt.
    We lezen graag wat van je.
    Veel plezier en behouden vaart.

  • 11 April 2010 - 15:08

    Will:

    Hoi Siets, je hebt je aan je woord gehouden, Top hoor, en gezellig weer, ik ga proberen via de website te volgen.
    Veel zeilplezier,en ik ben trots op je.

    Kus Mam

  • 11 April 2010 - 15:15

    Sjaak:

    Hoi Sietse,lange tijd inderdaad niets gehoord, wel gaaf zeilend terug, mooie route, hou ons op de hoogte, groet Sjaak Ellen +kids

  • 11 April 2010 - 15:47

    Dick Piersma:

    Hallo Sietse,
    Leuk om weer eens iets te horen van je,Wij dachten al dat je je ergens permanent gevestigd had....Maar gelukkig kunnen wij weer van je prachtige verhalen en foto"s genieten.....en wensen jou een geweldige verdere reistoekomst....
    Groeten uit Alkmaar van Dick en Laura...

  • 11 April 2010 - 18:33

    Pascal En Jolanda:

    jippy helemaal blij weer een berichtje van siets heerlijk om te horen dat het zo goed met je gaat
    en lekker varen wie weet gaan we april 2011 wel ff naar spanje dat is in de buurt hihi ik denk dat dan zo´n beetje iedereen daarheen komt
    have fun en wel binnenkort weer nieuws hoor het is zo´n feestje om alles te lezen
    xxx

  • 11 April 2010 - 18:44

    Rosa:

    he sietse
    goed om te lezen dat je de reisspirit nog steeds hebt! ik ga binnekort ook weer reizem.. ik ga namelijk in september naar australie op stage.. en dan ben ik juni 2011 klaar met mijn studie! maar voor nu zal ik gaan genieten van al jouw reis verhalen! heel veel plezier.
    kus Rosa, je oude reismaatje :)

  • 11 April 2010 - 20:47

    Liesbeth:

    Zo Siets. Dat is weer helemaal leuk om wat van je te horen. Na het zien van de foto's krijgen wij (theo en ik dus) weer helemaal de kriebels van New Zealand. Wat een land he!!!!!!! Een hele mooie tijd toegewenst met de bootreis en hou het "droog" he!!!!

    Groetjes Liesbeth en Theo

  • 12 April 2010 - 06:20

    Janine:

    Wow, ik ben echt jaloers, zo gaaf gewoon !!! Ik wil ook, maar misschien met het snel zeeziek worden ook niet het beste idee :)
    Heel veel plezier en kijk uit naar je foto's etc.
    xxx

  • 12 April 2010 - 07:01

    Marrie:

    Ja, leuk weer een schrijven van seatz, maakt ons niet uit hoor hoe ze je noemen als wij maar weten dat jij het bent. Wat een plannen en ja spanje is wel erg dicht bij Reden voor een reuinietje paasbrunch volgend jaar in spanje of wordt het een kertsontbijt we zien wel en houden je in de gaten.Gr. Marrie en Johan

  • 12 April 2010 - 10:53

    Joris:

    vroeg me al af waar je rondhing :P succes met de reis, hopen dat die cat. een beetje degelijk is gebouwd :P

    Groet!

  • 12 April 2010 - 11:51

    Daan Sijpheer:

    Apekop! toch weer voor mekaar! NZ was top! thanks daarvoor.
    mochten mensen nog meer foto's van je willen zien en filmpjes:
    www.dafie.reislogger.nl

    Hou je site in de gaten en doe rustig an... zoals jij dat kan...

    Wij nu in Cambodia met UK paspoorten.... ook avontuur...

    Daan & sophie

  • 12 April 2010 - 13:02

    Suus:

    Waaaa!!! Tis je toch gelukt! Niet richting Z-Amerika om mij lastig te komen vallen, maar een ander super spannend avontuur...Ga je zeker volgen en take care!!

    Ga nu ook maar eens updaten, je hebt mij nu ook bijna een schulgevoel aangepraat ;)
    Dikke knuffels en suerte!

    PS. Was laatst nog op Claudio´s verjaardag en uiteraard over jou verteld!! ;)

  • 12 April 2010 - 15:59

    Jaap En Irma Sijphee:

    Jeetje, je hebt het weer voor elkaar. Weer een spannend avontuur tegemoet. Dat wordt vast een hele "dobber", maar komt vast wel goed. Fijn om van je te horen. We volgen je, net zoals Daan en Sophie, die hopenlijk 4 mei weer hier zijn. Hou je "boots"man! Good Luck.

  • 13 April 2010 - 07:35

    Laura:

    sietze! succes met je grote reis, supergaaf!
    wel je zwembadjes indoen als je in het water gaat he!
    gr laura

  • 13 April 2010 - 09:50

    Pieta:

    Hoi Siets,
    Leuk weer iets van je te lezen! Mijn jongste dochter is sinds half oktober 2009 aan het backpacken in Australië. Met een vriendin. Zijn inmiddels ook al vier weken in NZ geweest. Rondgereisd met een campertje. Durf je wel met zo'n boot op die grote oceanen? Lijkt mij helemaal niets. Ik moet de kust kunnen zien.
    Maar helemaal te gek zeg om zo de wereld rond te gaan. Groetjes, Pieta

  • 13 April 2010 - 11:22

    Sanne:

    Wow! Geweldig deze manier van reizen.. Superleuk idee als 'terugreis'. Enjoy & take care xx

  • 13 April 2010 - 13:22

    Froukje:

    Leuk om weer is wat van je te horen... Maak er een mooie en veilige terug reis van! succes xx

  • 15 April 2010 - 06:20

    Els Sijpheer:

    seatz, gaaf man!!
    wordt vast een heel mooi jaar!
    heel veel plezier en een goede vaart!
    enne, thanks dat je zo goed op me broer hebt gepast! ;)

  • 19 April 2010 - 08:17

    Vronie:

    leuk om weer wat van je te horen ,geweldig wat je gaat ondernemen en we wensen je een hele mooie tocht en een behouden vaart

  • 19 April 2010 - 08:17

    Dorian:

    Juichen, wat een trip!!

  • 10 Mei 2010 - 16:24

    Daan:

    he men, hoe is het? nog nieuws?
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietse

Om mijn wereldreis te volgen. Route: Vanaf Amsterdam met de Bus naar Berlijn. dan door naar St. Petersburg daar op de trein naar Moskou en dan de Trans Mongolië Express naar Beijing waar ik n paar dagen voor de Olympische Spelen aankom (als het goed is). Daarna veel landen in Zuid-Oost Azië bezoeken en uiteindelijk naar Nieuw Zeeland om mijn budget weer n beetje aan te vullen. Maar het allerbelangrijkste: Leef met de dag, Doen waar je zin in hebt en niet te ver vooruit plannen want je weet nooit wat de dag van morgen brengt!

Actief sinds 31 Aug. 2006
Verslag gelezen: 1060
Totaal aantal bezoekers 209781

Voorgaande reizen:

20 September 2006 - 05 September 2007

1e Reis naar Australie en Zuidoost Azie

01 Juli 2008 - 30 November -0001

2de Wereldreis.

Landen bezocht: