Bus to Town!!!!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu Bus to Town!!!!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu

Bus to Town!!!!!!

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Sietse

25 Januari 2007 | Australië, Cairns

Dag sneeuwpoppetjes van me,
hier weer even n berichtje uit het prachtige zonnige en warme australie (uhum).
Zoals beloofd ben ik jullie nog een heel verhaal te goed van de 2,5 maand dat ik in Cairns was dus bij dezen zal ik dat maar even snel erop zetten dan.

Allereest wil ik Mams en Dave & Emmy ff bedanken voor de fotoruimte.
zoals jullie hebben gemerkt heb ik er al weer een zootje bijgezet en er volgen er nog meer.
Nadat we terug kwamen van Cape tribulation had ik eerst 1 week bijgeboekt in het hostel in Cairns omdat al onze vrienden hier ook verbleven en het super gezellig was. En aangezien ik nog inentingen moest halen voor azie en op een pakketje vanuit nederland moest wachten besloot ik hier langer te blijven. Cairns is een van de beste steden in autralie voor backpackers om uit te gaan en ik merkte al snel dat me geld hier wel erg snel er doorheen vloog.
dat betekend werk zoeken! nu was dit niet zo moeilijk want in het hostel zochten ze nog een buschauffeur/nachtwaker en omdat de mensen van het hostel hadden gehoord dat ik werkt zocht was ik binnen de korste keren aangenomen. diezelfde avond heeft Jaap mij ingewerkt en de volgende dag konden ik het zelf doen. Het werk bestond uit mensen oppikken met een busje vanaf het vliegveld, trein of busstation en aangezien ons hostel 20min lopen vanaf het centrum was reed ik elk uur naar het centrum om gasten van het hostel af te zetten en op te pikken. Dat was dan ook dat ik door het hele hostel "BUS TO TOWN" riep om aan te geven dat het weer zover was. Buiten dat moest ik de boel in het hostel n beetje in de gaten houden, opruimen en de keuken schoonmaken. Als de receptie dicht was gasten inchecken die 'nachts aankwamen en dat was het zo'n beetje. ik begon om 23:30 en was klaar rond 7:30. op deze manier verdiende ik wat geld. had gratis accomodatie (eigen kamer met dubbel bed) en bespaarde geld omdat ik niet uit kon gaan. vooral dat laatste was het belangrijkste. ik had 2 dagen in de week vrij dus kon nog steeds uitgaan. Op mijn todo lijstje stond nog mijn duikbrevet halen dus nadat ik mijn eerste werkdag had gehad kon ik diezelfde dag zonder slaap meteen aan mijn duikcursus beginnen. half in slaapvallend zat ik die boeiende instructievideo te volgen en door de boeken heen te wurmen maar met veel redbull en koffie hield ik alle zwembadoefeningen nog goed vol.
s'avonds was het Sinterklaas en aangezien er 6 nederlanders in het hostel werkte moest dat natuurlijk gevierd worden. Iedereen had kado'tjes gekocht voor 10 dollar en we gingen dobbelen om de kado'tje te verdelen. Iris en Suus, de 2 meiden die stage liepen in het hostel, hadden echte hollandse pepernoten gebakken van de ingredienten die ze uit nederland hadden opgestuurd gekregen en uiteraard ontbraken de sinterklaasliedjes ook niet. Janine (werkt vast in het hostel) was jarig en dat hebben we ook meteen maar gevierd. Volgende dag was het weer cursus/zwembad voor mijn duikbrevet en eind van de middag had ik mijn theorie gehaald. Volgende ochtend om 6 uur vertrokken naar de haven en met de boot het Reef op.
meteen gedoken die dag en veel oefingen gedaan om je duikbrevet te halen.
Volgende dag nog 1 duik gemaakt en ik was geslaagt en had nu mijn PADDY (duikbrevet) gehaald. nu begon het leuke gedeelte pas echt. we mochten zelf duiken en hebben echt van alles gezien. Haaien, Stingray's, Clownfishes (Nemo) Lionfish, Schildpadden. echt te veel om op te noemen. De duikschool heeft ook een optie om je Advanced Dive Certificate te halen en hiermee mag je dan tot 30 meter diep duiken en ook nacht's duiken. deze duiken heb ik dus ook gehaald en de laatste duik heb ik samen met mijn duikbuddy een camera gehuurd om wat foto's te maken. onder water ziet het er echt prachtig uit maar ls je er een foto van maakt raak je vaak de rode kleur kwijt dus zie je het er niet zo mooi uit.
Na terugkomst van de duiktrip zijn we s'avonds allemaal uit gegaan. en daarna was het weer werken, werken, werken.
in de tussentijd was het een komen en gaan van collega's. veel mensen gingen weg om oud&nieuw in sydney te vieren. en er kwamen ook weer genoeg niet mensen bij. Ik ben samen met Jaap en 2 engelsen naar Mossman Gorge geweest. weer een rivier om in te zwemmen met stenen enzo en nog wat wandelingen gedaan door n stukje regenwoud.
Met Janine en haar nicht Machteld ben ik naar Crystal Cascades geweest. hier kan je van rotsen van 13 meter hoog springen en zwemmen in de rivier. Verder ben ik wezen Raften met Suus en Iris en 2 kennisen van Suus. s'ochtend vroeg weg. natuurlijk net klaar met werken dus weer niet geslapen vantevoren. eerst een busrit van 2,5 uur naar Tully om daar met z'n 5en de advanced rafting trip te doen. Echt super veel lol gehad. n paar keer uit de boot gevallen en ook soms uit de boot om je mee te laten gaan met de stroming en door kleine watervallen gesluurt te worden. weer van rotsen af gesprongen. halverwege nog een barby gehad (Ozzie BBQ) en daarna weer in de bus terug naar de Serpent (dit keer wel ff 30min geslapen in de bus). Kerst heb ik gevierd bij de Beachhouse (dochterhostel van dezelfde eigennaar) maar helaas moest ik ook s'avonds werken van 20:30 tot 23:30 dus kon ik (niet zoveel) drinken. wel gezellig gehad en daarna natuurlijk nog uitgeweest maar het vervelende van de staat Queensland is dat alle kroegen dicht zijn met 1ste kerstdag (2de kerstdag kennen ze niet overigens) omdat ze geen alcohol mogen schenken tenzij ze een kerstdinner serveren.
Na 12 uur gaat sommige kroegen en discotheken wel open want dan geld de regel niet meer. dus hier gingen we dan ook maar heen. en omdat ik n paar dagen daarvoor mijn STAFFCARD had ontvangen kon ik gratis in veel clubs komen en kregen we 40 tot 60% korting om al de drank. je begrijpt natuurlijk wel dat ik sindsdien vaker vrij vroeg en meer uitging :-)
Toch voelt het niet hetzelfde met kerst omdat het zo zonnig en warm is en je het niet samen met je familie viert.
Oud&Nieuw daarintegen heb ik wel goed gevierd. ik had geluk dat ik die nacht niet hoefde te werken en we hebben met z'n allen een kroegentocht gedaan en het vuurwerk gezien vanaf de Esplanade (boulevard).
Het plan was om tot 9 uur wakker te blijven om de NL oud&nieuw ook nog te vieren maar na 1uur snachts weet ik niet zo veel meer en ik lach er volgens ooggetuige rond half 6 in me bed.
in Januari heb ik samen met Rosa gewakeboard achter zo'n kabelbaan aan.
Dit was erg leuk en goedkoop en ik ken nu weer een paar nieuwe truukjes op een wakeboard. verder heb ik veel gewerkt
en leerde de fijne kneepjes van het backpackers leven kennen.
Dat houd onder andere in dat ik al 2 weken geen boodschappen meer deed omdat alle gasten die de keuken en koelkasten gebruiken vaak eten laten liggen zodra ze het vliegtuig pakken.
Dus ik leefde van Free Food en omdat ik s'nachts mijn rondes door het hostel deed had ik na 1 maand zo'n 10 flessen shampoo en gel en andere zooi verzameld. De Lost&Found kast was ook al een tijdje niet omgeruimd en met 1 extra tent. 1 campingstoeltje. een tas vol met visspullen hengels en molentjes en nog veel meer andere rommel daarna waren we al weer klaar om Cairns binnekort te verlaten. Ik moest alleen nog wachten tot eind januari totdat Jaap terug kwam na cairns. die ging de oostkust met z'n zus in n maandje tijd doen en met Rosa en Jaap waren we van plan om naar Darwin met de auto te gaan.
Lucas van de jumbogroep waar ik mee gelift was van Byron Bay naar Brisbane was eindelijk ook gearriveert in Cairns. Veel verhalen uitgewisseld natuurlijk en het bleek dat zijn auto toch niet zo betrouwbaar meer was dus moest hij deze hier verkopen en vloog hij daarna naar Melbourne.
Samen met Lucas en Susan (andere NL'er van het hostel) hebben we op 1 dag de fiets gepakt en zijn we alle hostels in cairns afgeweest om 1 advertentie te plaatsen voor 1 extra persoon die mee zou willen naar Darwin zodat we konden besparen in de benzinekosten. Lucas en Susan gingen voor de Free Food uit elke keuken en ik plaatste overal de advertentie. Maar na nog geen 100 meter fietsen werden we al aangehouden door de politie. Net zoals de kids in ons buurland is iedereen in OZ verplicht een helm te dragen. Niet zo gek ook want fietspaden kennen ze hier niet. Nu had lucas em wel op. ik had er 1 die onder de mieren en insecten zat en die gebruikte lucas als zadel omdat hij geen zadel had. en susan der haar mocht natuurlijk niet door de was dus die had em ook niet op. Het gevolg: 75$ dollar boete voor mij en susan. ik probeerde me er nog onderuit te lullen maar die vrouw (ja het was een vrouwelijk smeris) trok er niks van aan. Omdat ik me rijbewijs liet zien als ID schreef ze deze netjes over en toen ik de boete gekregen had zag ik dat ze Sietse Alkmaar had opgeschreven. de plaats van geboorte dus als mijn achternaam. dus mooi niet dat ik die boete ga betalen. ze kunnen met in NL ook niet vinden dus laat staan hierzo.
Ondertussen begon het meer en meer te regenen in Cairns en je kon wel merken dat het Regenseizoen echt is begonnen. Jaap kwam de 25ste van januari terug en rosa moest nog 1 weekje werken op de boot en daarna zouden we vertrekken naar Darwin en eindelijk dan Cairns na bijna 3 maanden te verlaten.

• 10 Februari 2007 - 08:17

Dick Piersma:

Wij volgen je op je geweldige reis,en zien al uit naar het volgende verslag......heel veel plezier...

• 10 Februari 2007 - 10:27

Dorian:

Spannende politie serie! Achtervolging door de woestijn.

• 10 Februari 2007 - 15:59

Suus:

Jij en buitenlandse smeris....Dat gaat niet echt samen he?! ;-)

Top Siets allemaal...Kusje Suus

• 10 Februari 2007 - 17:25

Will:

Volgens mij, weten ze je wel te vinden. De blauwe brieven komen hier ook via via via binnen. DUS !!!! KIJK UIT. Leuk verhaal weer,ik kijk uit naar de volgende.XXX MAM

• 10 Februari 2007 - 17:39

• 10 Februari 2007 - 18:11

Will:

Sorry van de dubbele reactie,heb af en toe problemen met de computer. Ik mis mijn computerspecialist

• 10 Februari 2007 - 21:14

Karin:

Siets wat zal je daar lekker genieten, maar dankzij je leuke verhalen genieten wij met je mee.
    Heel veel plezier verder, en we blijven je volgen.

• 12 Februari 2007 - 17:22

Dave &emmy:

ha ha,de fijne kneepjes van het backpacken heb je al aardig in de smiezen, ouwe struiner. ga zo door see ya later.
    p.s die bekeuring!!!! no worries mate ha ha

• 13 Februari 2007 - 12:33

Marijke De Lange:

Hey Siets,
    Lekker weer genoten van je verhalen.... Binnenkort ook lekker van Suus, die hebben we gisteren op Schiphol uitgezwaait.
    Veel plezier nog.
    Liefs Marijke

• 13 Februari 2007 - 14:16

Ella:

Hé Siets, hier een berichtje uit het regenachtige Nederland.Wat weer een leuk verhaal.Ik kijk uit naar je volgende belevenissen en foto's!!Veel liefs

• 16 Februari 2007 - 08:52

Joyce En Michiel:

Siets wat een belevenissen allemaal weer! En ruzie met de smeris! niet te believen!Als ze maar geen socialnr opgeschreven hebben komt het wel goed denken wij.Want is wel erg veel geld als je al shampootjes moet sparen!Wij gaan ff midweek skien in der sweiss, geniet jij maar lekker van het zonnetje..veel liefs uit alkmaar

• 21 Februari 2007 - 11:12

Bert Grijs:

de politie weet je daar dus ook al te vinden en zijn net zo lastig als hier. Vervelende mensen. Veel plezier nog