Townsville: meer een Ville dan een Town - Reisverslag uit Townsville, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu Townsville: meer een Ville dan een Town - Reisverslag uit Townsville, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu

Townsville: meer een Ville dan een Town

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Sietse

10 November 2006 | Australië, Townsville

oke, vorige keer moest ik snel afronden en daardoor was mijn verhaal in Airlie Beach nog niet helemaal af.
Zoals we wel vaker andere mensen van de jumbogroep tegenkomen richting onze reis langs de oostkust kwamen we in Airlie Beach ook Sytze en Wim weer tegen. Vooral Sytze was erg in zijn nopjes omdat zijn vriendin Margot Boer net de 500M NK Schaatsen in Assen had gewonnen en dat moest natuurlijk gevierd worden. De volgende dag moest ze de 1000 meter rijden en we zaten om 11 uur s'avonds via internet dit live te volgen in nederland. Helaas ging dit iets minder bij haar en werd ze 5de maar dit was goed genoeg om te plaatsen voor de World Cup Series. Met Sytze zelf ging het overigens nog steeds goed. veel steken en pijn in zijn rug en hij besloot ook maar weer snel uit Airlie Beach te gaan en richting Townsville te rijden. Wij, en dan bedoel ik Rosa Wouter en ik zijn ook n paar dagen later naar Townsville vertrokken.
Dit is maar een klein stukje en eenmaal aangekomen in Townsville gingen we op zoek naar een slaapplaats. De stad zelf is eigenlijk niet wat we ervan verwachtte. Niet groot en erg warm en benauwd Weer. Ook is dit een van de eerste stadjes waar we zoveel Aboriginals tegenkwamen. Ondertussen kreeg Rosa een telefoontje van Sytze dat hij in een 4 sterren Hotel had ingechecked op kosten van z'n ouders om even wat rust te krijgen en te herstellen van zijn rug. Mooie kans om daar even langs te wippen en omdat Townsville niet zoveel hoogbouw heeft was het erg makkelijk om het hoogste hotel van de stad te vinden.
Na de koffie maar even een hostel opgezocht en wat kado'tjes gekocht voor Rosa omdat zei de volgende dag jarig was. Dit vierde we in de stad uiteraard om 12 uur s'nachts. Alleen is townsville daar niet echt geschikt voor aangezien hier alleen Locals uitgaan en geen backpackers. Evengoed een leuke avond gehad en wat gratis drankjes ook (werkt altijd weer, zeggen dat je jarig bent). Volgende ochtend haar echte verjaardag gevierd met de hele mikmak eraan zoals Balonnen, kaarsjes en taart en nog wat leuke kado'tjes. Daarna naar Magnetic Island gegaan. toevallig kwam Sjoerd (andere jumbo'er) ook net Townsville binnenrijden met de Bus en samen hebben we de Ferry gepakt richting het eiland.
Op zich een klein eilandje maar wel genoeg te zien en te doen. Na de eerste nacht hebben we de volgende dag voor $30 Scooters gehuurd om het eiland te verkennen. Hiermee konden we de hele dag lekker rondscheuren door het heuvelachtige landschap. erg leuk, vooral omdat die van mij bij het klimmen op heuvels het hardst ging waardoor ik iedereen weer inhaalde.
Bij Wouter liep het iets minder goed af omdat hij het voor elkaar wist te krijgen om zijn Aandrijfriem van de scooter te laten breken. Daar stonden we dan langs de kant van de weg in de hitte. even teruggereden naar het verhuurbedrijf en de meid die ons s'ochtends had geholpen kwam de scooter ophalen. In de werkplaats heeft ze eigenhandig even de scooter gerepareerd (ik moest meteen weer aan jouw denken Jeroen hoe je altijd aan die Kymco zat te sleutelen en vaak weer aan de praat kreeg) en heb daarom hiervan maar even een foto'tje gemaakt. De Rest van de dag wat gezommen, gegeten en film gekeken. s'avond weer terug naar Townsville en de volgende dag weer onze spullen gepakt op weg naar de volgende plek.

• 22 November 2006 - 08:42

Ina:

Hoi Sietse,

wat enorm gezellig bij je. Wat leuk dat je zoveel jonge mensen tegenkomt waar je mee optrekt. De omgeving is echt schitterend en volgens mij vermaak je je enorm.Wij zitten hier aan ons bureautje te vergapen aan al dat mooie.Druk bezig met de voorbereidingen voor Sinterklaas op de RIMA. Ik schrijf je snel weer ,is hier erg druk
    groetjes Ina

• 22 November 2006 - 10:27

Pieta:

Hoi Siets,
    Krijg je daar ook nog iets van de verkiezingen mee? Het is vandaag de dag. Althans voor wie daarin is geinteresseerd. En dat ben ik. Heb ook een tomatencampagne gevoerd! Dan weet je het wel, hoop ik. Hier verder niets bijzonders, het wordt alleen steeds drukker. We hebben ook Hoorn erbij gekregen en Jaap is nu in vaste dienst. Hij en Rubya doen daar spreekuur. Nu dat was het weer. Ik laat je de uitslag nog wel weten.
    Groetjes en voorzichtig, Pieta

• 22 November 2006 - 17:59

Loets:

Ziet er allemaal weer errug gezellig uit Siets: zie dat je je daar nog steeds vermaakt. Afgelopen hebben wij (Klef, Stefanie, Rekers en ik) ons 30 jarig (verjaardags)feestje gevierd in BG. Was ook zeker de moeite waard. He kerel, houdt je taai en nog veel plezier daarzo over the ocean. Groet Loets (p.s. a.s. zondag spelen we tegen die BLAUWEN!!)

• 22 November 2006 - 19:40

Jeroen En Kim:

wat ben je toch een schat dat je mij even noemt in je stukje!!leuk dat je aan me dacht,wij denken ook aan jou!ook leuk om je s'morgens om half zes te spreken,er zijn mensen die moeten werken!haha!hou je taai maatje!ik spreek je

• 23 November 2006 - 11:42

Ella:

Zo ik ben helemaal weer bij en jaloers door je toffe verhalen. Have fun en wel foto's blijven maken hoor voor ons!!! Liefs Ella

• 23 November 2006 - 12:28

Renée:

Klinkt allemaal lekker!! Niet gaan zeuren om benauwd weer hoor, hier regent het en is het koud... Alles beter dan dit!!

Veel plezier op de volgende plek!
    Kus Renée

• 23 November 2006 - 18:26

Jeroen Rekers:

weer een super verhaal man en mooi kymco groetjes je maatje

• 24 November 2006 - 06:48

Sabje:

helemaal toppie nog steeds! dikke kus

• 24 November 2006 - 08:36

Lia Hoetjes, RimaHHW:

Hoi Sietze, wat leuk om zo even te mogen meeleven. Gaaf hoor dat je zoveel nieuwe ervaringen opdoet. HEel veel plezier gewenst, heb het goed en pas goed op jezelf. Groetjes hier uit graft de Rijp, Lia

• 26 November 2006 - 09:45

Femke:

he broertje, wat een verhalen allemaal weer. ben nog steeds jaloers hoor. gister vierde kelly haar verjaardag, was erg gezellig. We hadden het nog over je. jeroentje mist je wel hoor. hij wil mee met mam en mij naar thailand volgend jaar...haha
    vandaag is sam jarig dus daar gaan we vanmiddag ff heen. verder druk aan het inkopen doen voor 5 dec. we vieren 1 dec sinterklaas bij oma jahan en tante marrie. verder geen nieuws. veel plezier nog met al je avonturen...
    dikke kus fem

• 26 November 2006 - 09:47

Femke:

he broertje. ik ben nog vergeten te vertellen dat ik ben aangenomen in castricum. maar dat heb je misschien al van mam gehoord...

• 26 November 2006 - 11:28

Joyce En Michiel:

Heey Siets!!! wat een stoere en leuke dingen beleef je daar! we zijn echt wel jaloers!Leuk dat je dit plan dan toch echt heb doorgezet..Gister op kelly haar verjaardag heb ik leuke verhalen gehoord van je moeder hoor! en helemaal te gek dat jullie elkaar in thailand even gaan zien.Michiel en ik wilden natuurlijk gelijk vertellen wat wij daar beleeft hebben.We weten zeker dat je het daar ook naar je zin zal hebben. Maar helemaal in australie man..echt te gek!PUT ANOTHER SHRIMP ON THE BBQ!
    We wensen je heel veel plezier daar en mocht je NEMO tegen komen doe hem de groeten..good day mate!en groeten van ons

• 27 November 2006 - 18:47

Loets:

1-4 winst tegen die Blauwen gisteren !!! We hebben er een klein biertje op gedronken.

• 28 November 2006 - 14:00

Arjan:

Hoi Sieste,

Prachtige foto`s, landschappen en mensen.
    Ik kan me voor stellen dat je met volle teugen geniet van dit land, haar cultuur en natuur.
    Ik benijd je wel een beetje. Ik doe het met Nederland, de vlakte, de drukte.
    He man, maak er een onvergeten tijd van. Die pakt niemand je meer af, als je straks weer aan het werk bent.
    groet, arjan

• 28 November 2006 - 20:34

Son-wim:

hoi sietse wat genieten we toch van al je verhalen.en je prachtige fotos.jeetje bijna ongelooflijk.gaaf hoor!!wat geweldig dat je dit allemaal mee mag maken.we volgen je op de voet .pas goed op jezelf.en blijfvooral genieten !!! heel veel lieve groetjes son wim bas kelly mandy danny jur.

• 30 November 2006 - 19:40

Friso:

eey siets

ik heb alle foto's nog is bekeken en vooral de foto's van Hill Inlet zijn het mooist en de idiote op de scooter waar je inderdaad idioot op staat :P

groetjes en nog veel plezier!!!!

(iik ben echt jaloers)

friso

• 02 December 2006 - 18:53

Hello Siets:

how the fuck are you sweet liquorish is now one week on the way with the ship ciao is sold for 300 eu tickets for indy 300 is not possible any more to late go to indy 500 did you put your foot douwn a bit on the circuit down there nice that you play a bit of cricket zo urly dady

• 21 December 2006 - 19:19

Femke:

he broertje, we hebben vanmiddag geboekt. we gaan van 21 juli tot 14 augustus.heb er zin in...

• 30 December 2006 - 13:52

Loets:

He Siets, hier vanuit Nederland jij alvast een prettige jaarwisseling en een gelukkig en voorspoedig 2007 toegewenst.

• 31 December 2006 - 16:16

Ella:

Sietse, alvast een heel erg gelukkig nieuw jaar!!
    Veel plezier. Veel liefs Ella

• 05 Januari 2007 - 22:05

Joyce En Michiel:

Siets de beste wensen nog! het zal wel raar geweest zijn oud en nieuw aan de andere kant van de wereld waar het warm is!waarom lezen we geen nieuwe avondturen van je? geen nieuws is goed nieuws?je zal het wel erg druk hebben met ervaringen opdoen enzo..in iedergeval vanaf deze kant een heel goed 2007 en veel plezier verder op je reis x

• 07 Januari 2007 - 15:21

Ivo En Maris:

heeey siets we hebben nog niets van ons laten horen dus werd het nu wel eens tijd!!
    De beste wensen en dat je het erg naar je zin mag hebben daar. Wat maak je veel mee zo in je verhalen te horen. Ik heb je velgen verkocht! 75 euro. We laten snel weer wat van ons horen en dat je nog maar veel mee mag maken daar!! dikke zoen ons

• 12 Januari 2007 - 09:51

Dick Piersma:

We kijken uit naar je volgende belevenissen...
    Veel plezier....

• 13 Januari 2007 - 19:31

Barry En Sabina:

He Siets,
    Het is al een tijdje rustig aan jouw kant, gaat alles nog goed?
    Ik moet binnenkort (ergens in februari) even een paar weken naar Sydney voor mijn werk, dus ook ik kom Down Under. Als ik klaar ben met werken komt Sabina waarschijnlijk ook over en dan gaan we daar nog even vakantie vieren. We zijn nu dus druk de reisgidsen aan het bekijken om te zien wat we in 3 weken het beste kunnen doen. Als je nog leuke tips en must see's hebt aan de Oostkust dan horen we dat graag.

Nog veel plezier de komende tijd en laat weer eens wat van je horen.

Groeten uit Amersfoort.