Darwin en Kakadu National Park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu Darwin en Kakadu National Park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu

Darwin en Kakadu National Park

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Sietse

24 Februari 2007 | Australië, Darwin

Heeeeeey iederaan daar in NL. ik zal maar weer even wat van me laten horen want we hebben weer wat meegemaakt hoor.
We zijn dus afgelopen week naar Kakadu NP geweest. niet zomaar n parkje aangezien het 1,5 keer groter is dan Nederland. Hiervoor moest ik dus eerst 2 nieuwe bandjes onder de auto hebben omdat de ijzeren draden inmiddels door de band heen kwamen. We gingen samen met de 4 duitsers en hun 4WD er naartoe. Het park ligt ongeveer 300 kilometer van darwin vandaag dus dat deden we wel ff in n paar uurtjes. en toen kwam het: 50 kilometer nadat we het park binnen gereden waren stopte de auto van de duitsers ermee. n vreemd ratelend geluid en ze dachten dat het iets met de stuurbekrachtigingspomp was. ik vond het niet echt goed klinken en vroeg of ze het oliepeil al gechecked hadden. dit bleken ze al 1500 kilometer niet gedaan te hebben en de laatste keer hadden ze 2 liter olie er bij gegooid maar de pijlstok bleef droog. omdat ze dachten dat 2 liter wel genoeg was en ze niet meer hadden zijn ze gewoon gaan rijden en in z'n auto in duitsland ging er nooit meer dan 2 liter in. ik vertrouwde het niet helemaal aangezien de oliesensor het ook niet deed en er dus ook geen lampje ging branden (bij die duitsers ging er ook nog geen lampje branden overigens) En daar zaten we dan in een practig park met een auto die et niet meer deed. Na n half uur kwam er n auto langs en vroegen we waar het dichtsbijzijnde benzinepomp was. dit was in het dorp 10 kilometer verderop en dus reden we met een van de jongens naar de pomp om olie ta halen. Eenmaal terug bij de auto bleek de hele fles van 5 liter olie in de auto te gaan voordat de peilstok weer wat aan gaf. Volgens het boekje bleek er 8 liter totaal in te konden dus ze hadden de afgelopen 1500 kilometer met maar 3 liter rondgereden. Niet echt bevoordelijk voor de auto. De auto weer gestart en hij liep redelijk. dus reden we weer verder. niet voor lang helaas want nog geen 5 min later stopte ze weer. dit keer hadden ze een knal gehoord en deed de auto niks meer ondertussen kwam er een onweersbui aan en moesten we niet al te lang daar blijven. We wisten iemand aan te houden die de auto naar de benzinepomp wilde slepen en daarna hebben we gegegeten en geslapen op een camping omdat het alweer laat werd. Volgende dag zijn we dan met z'n 3tjes Kakadu wezen bezoeken en we hoorde later van de monteur dat hun auto afgeschreven was. er zat een compleet gat in het motorblok en het zou veels te veel kosten om het te laten maken. de 2de dag in Kakadu zijn we met een Bus en Boot tour meegegaan om het noordelijke gedeelte te zien aangezien de riviers overstroomt waren en we daar zelf niet naartoe konden (ja dit keer was het 1,5 meter water en zelfs 4WD gingen er niet doorheen) We hebben veel mooie grottekeningen van aboriganals gezien en prachtige omgeving, natuur en watervallen. Maar de foto's zeggen genoeg waarschijnlijk. Helaas na terugkomt van Kakadu is mijn rugzak met mijn Camera en mijn autopapieren gejat uit het hostel dus voorlopig even geen foto's totdat ik een nieuwe heb gekocht. al mijn Dvd's en cd's met foto;s zaten er ook in omdat ik net op internet wou. gelukkig heb ik nog n 2de backup op mijn ipod staan dus ben ik uiteindelijk niet veel verloren. De autopapieren is een ander verhaal omdat ik nu niet meer kan bewijzen dat de auto van mij is maar dat zoek ik in West Australie wel weer uit. Daar gaan we overigens samen met 2 duitse meiden volgende week naar toe. en tot die tijd zal je niet veel van me horen.

Veel plezier daar allemaal voor degene die op wintersport gaan.(ooooooohhhhh wat mis is dat)
maar verder mis ik eigenlijk nog heel weinig van nederland.

See Ya later Alligator!!!!!

  • 24 Februari 2007 - 17:37

    Dorian:

    Wow

  • 24 Februari 2007 - 20:06

    Sabbie:

    Hey Sietse, het ziet er weer erg goed uit allemaal. Heel veel plezier nog! xxx sabbie

  • 24 Februari 2007 - 21:31

    Suus:

    Hee Siets!! Super dat het zo goed gaat, leuk dat ik je vanmorgen in 2 compleet verschillende tijdzones ff op de msn had! :-)

    Balen van je tas zeg, maar gelukkig nog wel een back-up van al je mooie plaatjes!
    Have fun @ Bali en we keep in touch! Kusje Suus

  • 25 Februari 2007 - 10:15

    Bert Grijs:

    jij mist misschien de wintersport, maar ik denk dat wij veel meer missen. ga zo door met je stukjes en foto's wij genieten wel

  • 25 Februari 2007 - 10:32

    Barry:

    He Siets,
    Sydney is al erg leuk, kan niet wachten om de rest ook te zien. Vandaag oog in oog gelegen met een haai, das dan toch wel weer even schrikken (voor hem meer dan voor mij waarschijnlijk).
    Je verhalen zijn echt top en maken echt dat wij ook zin krijgen om een tocht door Australie te maken. Niet teveel Duits lullen in de auto en dan moet het allemaal vast goed komen volgens mij.

    Tot de volgende keer.

  • 25 Februari 2007 - 12:33

    Sarah:

    Hey Sietse hier een berichtje uit Perth, je weet dat als je hier ben dat je wel op de koffie moet komen he. Ben wel erg jaloers van al jouw avondtuur, ik woon hier al 9 jaar en heb eigelijk niks gezien, dit is mijn aussie mobiel 0403513410, hoop van je te horen.

    xoxoxoxox :) liefs Sarah

  • 26 Februari 2007 - 08:01

    Femke:

    he broertje, wat een geweldige verhalen allemaal weer.had al het een en ander van mam gehoord. veel plezier daar en de groetjes. ik ga vandaag met jolanda naar de sauna dus moet nu ff opschieten. dikke kus fem

  • 27 Februari 2007 - 09:08

    Dave&emmy:

    ziet er allemaal weer top uit bij je siets ga zo door en blijf op je spullen letten die abo's zijn niet te vertrouwen. see ya

  • 27 Februari 2007 - 09:55

    Sietse:

    Hey Sarah, ja natuurlijk kom ik ff bij je op de koffie. ik verwacht zo eind maart/begin april in perth te zijn.

    See Ya.

  • 27 Februari 2007 - 13:51

    Ella:

    Wat weer een verhaal zeg, en leuke foto's!! Hier gaat ook alles zijn gangetje, zaterdag was Darrel Vitton in BG en zondag lag de voetbal er weer uit, want op dit moment regent het alleen nog maar hier. Veel plezier nog met je reis en have fun... (wel goed op je spulletjes blijven letten he!!!) Liefs Ella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Sietse

Om mijn wereldreis te volgen. Route: Vanaf Amsterdam met de Bus naar Berlijn. dan door naar St. Petersburg daar op de trein naar Moskou en dan de Trans Mongolië Express naar Beijing waar ik n paar dagen voor de Olympische Spelen aankom (als het goed is). Daarna veel landen in Zuid-Oost Azië bezoeken en uiteindelijk naar Nieuw Zeeland om mijn budget weer n beetje aan te vullen. Maar het allerbelangrijkste: Leef met de dag, Doen waar je zin in hebt en niet te ver vooruit plannen want je weet nooit wat de dag van morgen brengt!

Actief sinds 31 Aug. 2006
Verslag gelezen: 729
Totaal aantal bezoekers 209798

Voorgaande reizen:

20 September 2006 - 05 September 2007

1e Reis naar Australie en Zuidoost Azie

01 Juli 2008 - 30 November -0001

2de Wereldreis.

Landen bezocht: