Eerste week Sydney overleeft - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu Eerste week Sydney overleeft - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sietse Hof - WaarBenJij.nu

Eerste week Sydney overleeft

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Sietse

28 September 2006 | Australië, Sydney

In Sydney aangekomen werden we s'ochtends warm onthaalt door de Crew van Australian Backpackers verkleed als Piraten. Nu werd ons ook duidelijk dat dit het Thema voor de komende week zou zijn. Onderweg in de bus kregen we te horen dat het sinds vandaag mooi weer is en ook n week lang aanhoud. aangekomen in het hostel een welkomstdrankje gedaan en eindelijk hadden we nu wat tijd voor onszelf. dus even de stad in gegaan om de 3 belangrijkste behoeftes hier te halen. 1 Zonnebrand (minimaal factor 30) 2. Eten 3. Drinken. voor de rest een Simkaart gehaald en andere dingen. het was zaterdagmiddag en dan is het echt een gekkehuis hier. ik ben al niet zo'n stadsmens en Sydney is zo massaal dus maar weer lekker terug naar het Hostel om daar zo'n Goudgele rakker op het Dakterras te nemen. s'avonds gingen we met de hele groep naar de Haven waar we een BBQ hadden met Kangaroe, Emoe en Krokodillenvlees. vooral Kangaroevlees smaakt erg lekker mits het niet te lang word gebraden. Daarna waren de meeste mensen moe (ook mijn 7 andere kamergenootjes) en ben ik met 4 andere van de groep met de Crew van AB mee gegaan naar een aantal Pubs en Bars waaronder ook O'Malleys. leuke tent helemaal uit me dak gegaan en natuurlijk weet ik alle details van de avond niet meer. Volgende dag zijn we naar het Opera House geweest, wat foto's gemaakt en daarna een Boottocht door de haven van Sydney gemaakt. o.a ook onder de Harbour Bridge door en nog een aantal andere mooie plekjes van Sydney gezien. De groep van 85 mensen is hierna in vieren gedeeld (niet letterlijk uiteraard) en wij zijn naar The Gaff gegaan. een tent waar je gratis een simpele maaltijd kon eten en daarna daar door kon feesten. dat geld halen ze er makkelijk uit want je blijft toch altijd hangen. erg laat gemaakt en ik zal al helemaal maar niet over alle details beginnen. het kwam er op neer dat we met z'n 8'en een hele leuk hechte groep hebben gevormd en het slapen in dezelfde kamer ook verder geen probleem was. Maandag zijn we de Blue Mountains in gegaan een National Park ter grootte van belgie. erg mooi allemaal maar wel n zware dag. einde van de dag waren we ook echt gaar en hadden wat tijd voor onszelf om te eten en vervolgens maar te gaan slapen. we hadden tenslotte de volgende dag een regeldag. dit hield in dat we een Visum, bankpas, postvak en ziekefondsverz. gingen regelen. erg saai en vermoeiend maar wel erg belangrijk wil ik langer dan 3 maanden in Australie blijven. S'avonds hadden we weer een BBQ in een oud restaurant in The Rocks waar je je eigen vlees moest bereiden. ik had aardig wat honger dus koos ik de grootste T-Bone steak die ik maar kon vinden. erg lekker allemaal en ook erg belangrijk omdat we hierna de taxi namen naar een Wet T-Shirt contest in The Gaff. van de 10 dames die meededen waren er 8 van onze groep en 3 van onze kamer die meededen. weten we meteen wat voor vlees we in de kuip hebben. en (hoe kan het ook anders) 2 van onze roomy's gingen met de 1ste prijs er vandoor. $200 AUS en een Skydive boven Sydney. helaas bleek het achteraf maar $100 AUS voor de 2 dames zelf te zijn en helemaal geen Skydive. maar hier word aan gewerkt! Woendag laatste dag. een afscheidsfeest op het Strand met als Thema "Pirates of Australia" hier hadden we dinsdag nog wat spullen voor gehaald en het leek ons leuk om met de hele kamer als de Witte (goeie) Piraten te gaan verkleden. dus geheel in wit met alles erop en eraan vertrokken we met z'n 8en naar het strand. Gelukkig hielden nog genoeg mensen zich aan het Thema dus liepen we niet helemaal compleet voor gek. Sommige namen eeste een duik en andere gingen wat eten of drinken. Tot het moment dat de prijsuitreiking was. ten eerste werden er T-shirts verloot van de AB-crew en van Hostels in Sydney voor de beste gekleedde piraten. Wij kregen 3 Jugs met Bier omdat we met de hele groep ook hadden gewonnen. Toen werden de loodjes in verschillende bakken gedaan. 1 voor de Auto. de andere voor de Outback tour (dat is 10 dagen met 4WD's door de woestijn en mooie plekjes en NP's) en een 3de voor overige leuke prijzen. Eerst werd een 2 weken verblijf in een hostel uigelood. maar niet voor mij. ik win namelijk toch nooit iets. vervolgens de auto (ook weer niet voor mij) en daarna de surftrip. Deze 2daagse trip werd beschikbaar gesteld door Ian van Mojosurf. Maar sommige mensen van de crew vonden die 2dagen maar matig en met hulp van een joelend en schreewende publiek ging Ian overstag door deze uit te breiden naar een 5 daagse trip. oke en dan het moment. grabbel grabbel, lootje eruit. mijn naam word omgeroepen. ik reageerde verbaasd en ook erg laat want er zijn, dat zal je altijd zien 2 Sietse's in deze groep van 85 mensen. dus wij waren alletwee nog n beetje verbaasd en reageerde niet echt blij totdat Ian uiteindelijk MIJN achternaam riep. Dus ik vol verbazing en ook blijdschap naar voren om mijn prijs: de 5daagse Surftrip t.w.v $600 AUS Dollar naar Byron Bay op te halen. Dit is echt DE manier om Surfen te leren. voor de surfers onder ons, zie www.mojosurf.com bij Trips en dan 5 Day Adventure. Na het feest nog wat mensen gesproken n duik genomen in de zee en terug naar het Hostel. eindelijk hadden we wat tijd vrij om boodschappen te doen. ff mail te checken (voor de 1ste keer in 1 week tijd) en naar het Thuisfront te bellen. om 3 uur s'nachts omdat alleen dan thuis iemand aanwezig is (-8 uur is 19:00 s'avonds) Vandaag (donderdag) is de Crew weer terug naar huis gevlogen. dus eindelijk zijn we af van dat vroeg opstaan, bus in, bus uit, en nu even rustig internetten en dit verslag typen. ik zit tenslotte nu al 2,5 uur achter deze pc. De rest van de plannen: we hebben met dezelfde 8 personen onze kamer verlengt tot maandag. morgen (vrijdag) gaan we 1 dag mee met Mojo Surg om n beetje de basis te leren van surfen. de technieken, regels en elementen van de natuur. gewoon gezellig en ook voor de mensen die niet gaan surfen. Zaterdag zal ik wel uit gaan aangezien dat echt DE avond in Sydney is en zondag dan maar ff een dagje rust want Maandag ga ik samen met 1 roomy die (met een wedstrijd op de boot) een korting van 50% op de trip heeft naar Byron Bay. ik heb er nu al zin. volgende bericht zal of aankomende zondag zijn als ik wat tijd heb of pas volgende week zaterdag als ik terug ben van de Trip. dan word het een auto gaan uitzoeken en kopen en zo snel mogelijk deze dure drukke stad te verlaten en de Outback in.

  • 28 September 2006 - 10:45

    Tom Hoekstra:

    Klinkt goed Sietsma!
    Super man zo'n surftrippie winnen... zal zeker 'n tof weekie worden!

    Enjoy!

  • 28 September 2006 - 11:10

    Helen:

    Hee Siets, leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt Down Under! Klinkt goed! Veel plezier op je surftrip!

  • 28 September 2006 - 11:27

    Suus:

    Wow Siets, wat een lekker leventje, Nu al...!!! Leuk om al je verhalen te lezen...keep up the good work enneh lekker zo'n tripje winnen! Succes!!! Dikke kus :-) Suus

  • 28 September 2006 - 12:56

    Ella:

    Gaaf zo'n surftrip winnen!! Zo te horen verveel je je daar absoluut niet. Leuk om je verhalen te lezen. Heel veel plezier!!!

  • 28 September 2006 - 14:39

    Liesbeth:

    Jeetje Sietse het gaat "erug" goed zo te lezen!! En dan die prijs. Veel plezier er mee he!

    Groetjes Liesbeth en Theo

  • 29 September 2006 - 14:37

    Friso:

    eey sietsman
    gaaf dat je die surfcursus hebt gewonnen nou missgien word je nog wel is beter dan mij!!!!

    DE GROETEN
    en nog veel plezier

  • 30 September 2006 - 20:05

    Karin:

    Hoi Siets, wat leuk je verhalen te lezen, volgens mij hou je dit wel een jaartje vol. Geniet er lekker van en veel plezier met je surftrip.
    Groeten Jan en Karin

  • 02 Oktober 2006 - 15:00

    Dave:

    onwijs super om je verslag te lezen hou vol! en tuurlijk onze siets wint een keurig trippie naar byron bay om te surfen. helemaal top,tippie mijnerzijds!go to the gogomangas en doe de groeten aan blair bedankt? veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sietse

Om mijn wereldreis te volgen. Route: Vanaf Amsterdam met de Bus naar Berlijn. dan door naar St. Petersburg daar op de trein naar Moskou en dan de Trans Mongolië Express naar Beijing waar ik n paar dagen voor de Olympische Spelen aankom (als het goed is). Daarna veel landen in Zuid-Oost Azië bezoeken en uiteindelijk naar Nieuw Zeeland om mijn budget weer n beetje aan te vullen. Maar het allerbelangrijkste: Leef met de dag, Doen waar je zin in hebt en niet te ver vooruit plannen want je weet nooit wat de dag van morgen brengt!

Actief sinds 31 Aug. 2006
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 209784

Voorgaande reizen:

20 September 2006 - 05 September 2007

1e Reis naar Australie en Zuidoost Azie

01 Juli 2008 - 30 November -0001

2de Wereldreis.

Landen bezocht: