Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sietse Hof - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sietse Hof - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Sietse

28 September 2006 | Thailand, Bangkok

Zo. de eerste week zit erop.
Tot nu toe was het nog een beetje vakantie om met 84 andere nederlanders met zo'n groepsvlucht Down Under te gaan maar vanaf vandaag sta ik er helemaal alleen voor en begint het echte backpacken.
Om maar vanaf het begin te beginnen. de vlucht vanaf schiphol naar bangkok verliep prima. af en toe wat turbulentie maar niet zo erg dat je tegen het plafond gelanceerd word. Eten in het vliegtuig was goed. sommige dingen waren zelfs erg lekker (champigons). Het is wel een heel apart idee om de nacht in te vliegen. Het ene moment zit je lekker tijdens de zonsondergang van je chineese maaltijd te genieten en 5 minuten later is het pikkedonker. ik had dit keer het geluk om bij het raam te zitten dus heb ik echt genoten van alle grote steden die s'nachts mooi verlicht zijn. Vooral toen we over Delhi vlogen realiseer je je pas dat je op 10.000 meter hoogte zit met n gangetje van 965 Km/h. bijna geen bewolking dus tis n heel mooi gezicht en heb ik verder tijdens de 11 uur durende vlucht geen oog dicht gedaan. En dan zodra je geland ben in Bangkok om 7 uur 'ochtends lokale tijd terwijl het in NL dan 2 uur s'nachts is merk je pas dat je een hele nacht heb overgeslagen. Iedereen zo gaar als boter het vliegveld af en de bus in. zelfs s'ochtends zijn de temperaturen al niet uit te houden. Wat een vieze grote stinkstad is Bangkok eigenlijk. als zelfs de mensen die op straat werken een montkapje dragen dan zegt dat al genoeg. Maar goed. met de bus naar het Hotel. Vanwege de staatsgreep was het hele Thaise leger in de Hoofdstad gevestigd. de inwoners van Bangkok hebben het leger al in geen 10 jaar in de hoofdstad gezien en wilde dus met ze op de foto en waren eerder blij dan geschrokken. Eenmaal aangekomen bij een superdeluxe Hotel (zie http://www.eastinbangkokhotel.com) met zwembad en prachtig uitzicht over de stad waren we natuurlijk allemaal bekaf en zijn de meeste na het ontbijt meteen gaan slapen. ik ging met mijn roomy even van het uitzicht genieten dus pakte we de lift naar de 31ste verdieping vanaf daar (wat natuurlijk niet mocht) via de trap door de liftkamer naar het dak waar alles Airco's, machines, schotel, antenne's en andere zooi op het dak stond opgesteld. en dan pas krijg je een indruk van hoe groot de stad wel niet is. (zie foto's) vervolgens nog wat geshopped op Kho Soan Road, gegeten, gezwommen en vooral veel gedronken. erg laat (of vroeg, hoe je het bekijkt) gemaakt. en de volgende ochtend weer ontbijten alles inpakken en op weg naar Taipei.

• 28 September 2006 - 08:44

Lisan:

He siets,
    wat een verhalen!! echt te gek. had al van fem gehoord dat je die prijs had gewonnen echt super leuk! succes!!
    xxx

• 28 September 2006 - 09:27

Tuurlijk!:

Hey Siets,

Goed te horen dat alles goed verlopen is.

Groetjes en veel plezier!

• 28 September 2006 - 12:40

Pieta:

Hoi Siets,
    Lekker hoog heb jij gevlogen! Wel 100000 meter.Dat je nog iets gezien hebt beneden!!
    Verder alles goed?
    Hier gaat het z'n gangetje. Zoonlief heeft maar een huis gekocht, dus die hoeft niet meer te antikraken.
    Groetjes, Pieta

• 28 September 2006 - 20:24

Johan En Floretta:

Zo te lezen gaat het werelds met je.wat een mooie verhalen, ga lekker verder we lezen het allemaal. Have fun .xxx

• 29 September 2006 - 12:07

Renée:

WOW, klinkt goed allemaal!! Jij zal je het komende jaar niet vervelen, helemaal niet na zo'n prijs! Australie moet straks oppassen als je het surfen eenmaal onder de knie hebt....

Ik blijf je natuurlijk volgen!

Dikke kus Renée

• 30 September 2006 - 11:09

Femke:

he broertje. ik heb je verhalen al gehoord door de telefoon, maar met elke keer 5 seconde vertraging is dat toch een beetje lastig om te volgen. daarom ook maar ff je verhaal gelezen. en mama heeft alles uitgeprint zodat we een heel boekwerk van kunnen maken ( net als het veslag van mark). ben echt wel een beetje jaloers op je. heb nu al zin in Thailand maar dat duurt nog wel ff ( juli 2007)mariska is nog niet bevallen maar het kan niet lang meer duren. spannend....heel veel plezier met de 5 daagse surf trip. waarschijnljk spreek ik je na die tijd wel weer over de telefoon. dikke kus fem

• 30 September 2006 - 18:58

Shelley:

Hay siets, zover ver weg maar toch contact.
    leuk verhaal had je geschreven.
    Nou tot nu toe kun je beter daar dan hier zitten.
    Alles gaat hetzelfde zoals altijd.
    Veel plezier gr. shell

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Sietse

Om mijn wereldreis te volgen. Route: Vanaf Amsterdam met de Bus naar Berlijn. dan door naar St. Petersburg daar op de trein naar Moskou en dan de Trans Mongolië Express naar Beijing waar ik n paar dagen voor de Olympische Spelen aankom (als het goed is). Daarna veel landen in Zuid-Oost Azië bezoeken en uiteindelijk naar Nieuw Zeeland om mijn budget weer n beetje aan te vullen. Maar het allerbelangrijkste: Leef met de dag, Doen waar je zin in hebt en niet te ver vooruit plannen want je weet nooit wat de dag van morgen brengt!

Actief sinds 31 Aug. 2006
Totaal aantal bezoekers 209803