Taiwan en Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Sietse Hof - WaarBenJij.nu Taiwan en Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Sietse Hof - WaarBenJij.nu

Taiwan en Hong Kong

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Sietse

12 Augustus 2007 | Hong Kong, Hong Kong

ik had dus helemaal geen rare of vreemde gevoelens bij het verlaten van australie, waar ik toch ruim 10 maanden heb geleeft. Het begint nu wel n beetje door te dringen maar op het moment dat ik uit australie vloog ging er niet echt veel door me heen.
Nu wist ik dat Desi (mijn Roomy uit sydney) ook dezelfde vlucht had. maar wat Desi en ik niet wisten toen we lekker in het vliegtuig aan het gratis bier zaten was dat Bob (ook Roomy van de 1ste week sydney) ook dezelfde vlucht had. Met z'n 3en hebben we dus n kleine reunie van afgelopen jaar gehouden. De 9 uur durende vlucht ging dan ook zo voorbij met alle verhalen en herinneringen ophalen. Nadat we afscheid van Desi hadden genomen op het vliegveld van Taipei gingen Bob en ik de stad in op zoek naar een Hostel. En dat valt nog niet mee hoor. Echt alles in in chinese tekens en niemand spreekt engels. De bus richting de stad hadden we al snel gevonden maar het hostel wat ik vantevoren al opgezocht had bleek toch wel wat moeilijker. Nu maken die chinezen het er ook niet makkelijker op door alle straatnamen in 4 (ja VIER) verschillende vormen neer te zetten. Zo heb je de chineze tekens, de soort van engels vertaling zoals je het uitspreekt, dan nog een nummering van straten door het van noord zuid en links en rechts aan te duiden en nog 1 andere benaming en dat allemaal voor 1 straat. gelukkig had de bagagejongen van de bus al door dat we er niet echt uit kwamen dus die hielp ons op weg naar het hostel. om 1 uur s'nachts kregen we het dan toch voor elkaar om in te checken in het hostel en de eigenaar sprak nog n aardig woordje engels ook. De volgende Dagen hebben Bob en ik in en rond Taipei doorgebracht. we hebben van allerlei verschillende chineze gerechten geprobeerd op de nachtmarkten. Zijn in het hoogste gebouw te wereld geweest de Taipei 101 om erachter te komen dat we 2 weken te laat waren want in Dubai word er nu 1 gebouwd die al hoger is. Maar goed. daar kan je nog niet in dus dat telt niet :). Verder hebben we soep met stukjes slang erin gegeten. Smaakte n beetje tussen kip en vis in, erg apart en er zit weinig vlees aan. Als echte hollander konden we het natuurlijk niet laten om nog n stukje nederlandse geschiedenis te bezoeken dus zijn we naar het oude nederlandse VOC fort ten noorden van het eiland geweest. echt interresant en heel van dingen stonden in het nederlands of kwamen uit nederland. Daarna was het voor mij weer tijd om te gaan en Bob bleef nog 2 weken langer. ik vond het wel jammer dat ik taiwan moest verlaten want hoewel het totaal niet op toeristen is voorbereid en erg weinig in het engels is was het echt een geweldig land om in te reizen. De mensen in de metro die ons aanstaarde van "moet je die 2 daar nouw zien, ze hebben geen idee waar ze zijn of waar ze naartoe gaan" en de reacties van de mensen daar over het algemeen. Maar goed. ik kon me vlucht moeilijk meer verzetten dus vertrok ik richting het vliegveld. nu ging dit niet helemaal vlekkeloos want ik stond verwachtte de bussen op dezelfde plek als waar we de eerste keer aankwamen. dat was dus mooi niet zo en hier kwam ik na 1 half uur al snel achter. op zich geen probleem want ik had nog 1,5 uur te vroeg maar ik moest aan de hele andere kant van het station zijn, had eerst niet de goeie kaartjes en miste toen nog 1 bus. uiteindelijk kwam ik 30 minuten voor dat mijn vliegtuig de lucht in ging op het vliegveld aan en ik had echt het idee dat ik mijn vlucht ging missen. Maar nee hoor. precies 15 minuten later zat ik namelijk in het vliegtuig. Dus inchecken, bagagecontrole, paspoortcontrole, boarding. alles in 15 minuten tijd. Wat nouw 2 uur vantevoren . haha :). vlucht was maar 2 uur en dat was nouw net te kort om Shrek 3 in het vliegtuig af te kijken en daar stond ik dan om n uur of 12 in Hong Kong. weer geen hostel geboekt natuurlijk. nu had ik wel n adresje maar ik kwam pas om half 2 s'nachts in het centrum van Hong Kong aan. gelukkig kan je af en toe nog wel de verkopers op straat vertrouwen en zo had ik na een tijdje rond te zwerven in de stad een eigen kamer met airco en tv voor 200 dollar (uhm 5 euro ongeveer) ik had maar 1 dag in Hong kong dus heb de Piek bezocht, een markt en de lichtshow om 8 uur s'avonds van de skyline van Hong Kong en de volgende dag ben ik weer doorgevlogen naar Bang Kok.

  • 12 Augustus 2007 - 15:36

    Suus:

    Ik heb de eer om als eerste een berichtje achter te laten...:-) Van Aussi naar Azie! Wat een avontuur weer, en wat zal het een andere, maar minstens zo geweldige, belevenis zijn!! Geniet van je laatste weken Siets, hier in Ned. is alles weer snel als vanouds....

    Dikke kus en take care! X Suus

  • 13 Augustus 2007 - 11:27

    Nouschie!!:

    Hey broertje!

    Ik wil even zeggen dat die baard je echt super cool staat!
    Echt heel volwassen! hahahaha

    Leuk om al die verhalen te lezen!

    Zie je misschien snel weer!

    Dikke kus Nouschie

  • 16 Augustus 2007 - 11:37

    Ella:

    Hey Sietse,

    Wat weer een super verhalen!!! Geniet nog maar lekker van de laatste weekjes, want voor je het weet ben je weer terug....

    Veel liefs

  • 18 Augustus 2007 - 17:46

    Will:

    Hoi Siets, geniet nog even van het zuiden van Thailand met de mooie stranden en het duiken.''of ben je van richting veranderd'' Wij zijn alweer bijna een week terug in Nederland en alweer in het ritme van WERK enzo ''valt niet mee hoor''Zie je 4 sept op Schiphol.

  • 19 Augustus 2007 - 11:22

    Jolanda:

    he siets
    wat gaat de tijd eigenlijk snel je komt alweer bijna thuis
    geniet er nog even van
    want hier is ook alles snel weer heel gewoon hoor
    kus jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Sietse

Om mijn wereldreis te volgen. Route: Vanaf Amsterdam met de Bus naar Berlijn. dan door naar St. Petersburg daar op de trein naar Moskou en dan de Trans Mongolië Express naar Beijing waar ik n paar dagen voor de Olympische Spelen aankom (als het goed is). Daarna veel landen in Zuid-Oost Azië bezoeken en uiteindelijk naar Nieuw Zeeland om mijn budget weer n beetje aan te vullen. Maar het allerbelangrijkste: Leef met de dag, Doen waar je zin in hebt en niet te ver vooruit plannen want je weet nooit wat de dag van morgen brengt!

Actief sinds 31 Aug. 2006
Verslag gelezen: 881
Totaal aantal bezoekers 209492

Voorgaande reizen:

20 September 2006 - 05 September 2007

1e Reis naar Australie en Zuidoost Azie

01 Juli 2008 - 30 November -0001

2de Wereldreis.

Landen bezocht: